Форма авторизації

postheadericon Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти КЗ «ДНЗ №46 ВМР»

   ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ від 25.11 2021  № 288

Завідувач КЗ «ДНЗ № 46  ВМР» _____________Н.М. Кірєєва

 

ПОЛОЖЕННЯ

про внутрішню систему забезпечення якості освіти

 Комунального закладу  «Дошкільний навальний заклад  № 46 Вінницької міської  ради»

 

                                 СХВАЛЕНО:

     педагогічною радою

     КЗ «ДНЗ № 46 ВМР»

     протокол № 2 від   25.11.2021

 

 

  • Загальні положення
    • Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в  КЗ «ДНЗ № 46 ВМР» комбінованого типу  розроблено відповідно до вимог  Закону України  «Про освіту» від 05.09.2017 №2145-VІІІ, Закону України «Про дошкільну освіту» від 06.09.2018, Базового компоненту дошкільної освіти , Статуту закладу.
    • Основні поняття, що застосовуються та їх визначення (згідно із Законом України «Про дошкільну освіту»)
  • дошкільна освіта, яка відповідає нульовому рівню Національної рамки кваліфікацій (додаток 1);
  • метою дошкільної освіти є забезпечення цілісного розвитку дитини, її фізичних, інтелектуальних і творчих здібностей шляхом виховання, навчання, соціалізації та формування необхідних життєвих навичок;
  • освітня діяльність — діяльність суб’єкта освітньої діяльності, спрямована на організацію, забезпечення та реалізацію освітнього процесу у формальній та/або неформальній освіті;
  • якість освіти — відповідність результатів навчання вимогам, встановленим законодавством, відповідним стандартом освіти;
  • якість освітньої діяльності — рівень організації, забезпечення та реалізації освітнього процесу, що забезпечує здобуття особами якісної освіти та відповідає вимогам, встановленим законодавством.
    • Основними документами, які визначають критерії якості дошкільної освіти, є Державний стандарт дошкільної освіти – Базовий компонент дош-кільної освіти, комплексна освітня програма розвитку дитини до 6 (7) років , що розкриває зміст його реалізації в кожному віковому  періоді розвитку дошкільника, парціальні програми для реалізації змісту варіативної складової Базового компонента.
    • Систему забезпечення якості дошкільної освіти (систему внутрішнього забезпечення якості) дошкільного закладу  № 46  (далі – Систему) розроблено  згідно з принципами:
  • відповідності Базовому компоненту дошкільної освіти;
  • системного підходу, який передбачає управління якістю на всіх стадіях освітнього процесу;
  • здійснення моніторингу якості дошкільної освіти;
  • залучення всіх учасників освітнього діяльності до процесу забезпечення

якості.

  • Мета внутрішньої системи якості освіти закладу складається в об’єд-нанні й інтеграції організаційних, методичних,  кадрових зусиль і ресурсів дошкільного навчального закладу з урахуванням різноманітних факторів та умов для досягнення високої якості освітнього процесу та його результатів, що відповідають кращим зразкам і відповідним стандартам.
  • Основні завдання внутрішньої системи забезпечення якості освіти передбачають розробку та дотримання в закладі вимог до визначення якісних результатів із наступних напрямків:
  • збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини;
  • формування внутрішньої культури особистості в контексті рідної куль-тури, мови, поваги до традицій і звичаїв народу, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля;
  • формування особистості дитини, розвиток її творчих здібностей, набуття нею соціального досвіду;
  • виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту.
    • Дошкільний заклад працює у взаємодії з усіма зацікавленими суб’єктами, до яких відносяться:
  • здобувачі освіти та їх батьки;
  • педагогічний персонал дошкільного закладу;
  • засновник – Вінницька міська  рада;
  • Департамент освіти Вінницької міської ради;
  • громадськість.
    • Критеріями ефективності внутрішньої системи забезпечення якості освіти є:
  • відповідність досягнень здобувачів освіти державним вимогам до рівня освіченості, розвиненості та вихованості дитини 6 (7) років, сумарного кінцевого показника набутих дитиною компетенцій перед її вступом до школи;
  • відповідність узагальнених показників результату освітньої  роботи (сформованість певного виду компетенцій) змісту освітніх ліній, визначених інваріантною складовою Базового  компонента  дошкільної  освіти;
  • ефективність реалізації варіативної складової змісту дошкільної освіти відповідно до індивідуальних інтересів і потреб дітей, запитів і побажань батьків, наявних умов розвитку дошкільників;
  • якісний склад та ефективність роботи педагогічних працівників;
  • показник наявності освітніх, методичних і матеріально-технічних ресурсів для забезпечення якісного освітнього процесу;
  1. Характеристика чинної внутрішньої системи забезпечення якості освіти в дошкільному закладі
    • Основним  документом  оперативного  планування  в  ЗДО є   річний  план  роботи,структура   якого  відповідає  внутрішній  системі  забезпечення  якості освітньої  діяльності  та  якості освіти в закладі. Річний  план  роботи  є  динамічним  документом, протягом навчального року до нього можуть вноситись корективи.
    • Здійснюється  самооцінювання  якості  освітньої  діяльності  на  основі

стратегії (політики)  і  процедур  забезпечення  якості  освіти. діяльності  та  якості  освіти».Самооцінювання  здійснюється  один  раз  на

рік.

До  процесу  самооцінювання  залучаються  учасники  освітнього  процесу. Визначення  рівня  освітньої  діяльності  за  вимогами  і  напрямами  освітньої  діяльності  здійснюється  у  відповідності  до  методики, розроб-леної  Державною  службою  якості  освіти.

  • Зміст внутрішньої системи якості освіти закладу формується та реалізується за напрямами:
  • Освітнє середовище дошкільного навчального закладу;
  • Система оцінювання здобувачів освіти;
  • Оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників;
  • Управлінські процеси дошкільного закладу.

 

  • Напрям 1. Освітнє середовище дошкільного закладу
  • Освітнє середовище дошкільного закладу сприяє забезпеченню ефективного формування у дітей необхідних компетенцій, навичок самос-тійної та спільної діяльності, активної взаємодії у соціумі, задля реалізації власних можливостей. Сучасне освітнє середовище  — комплекс психолого-педагогічних, матеріально-технічних, санітарно-гігієнічних, естетичних умов, що забезпечують організацію комфортної життєдіяльності дитини. Освітній простір садка є сукупністю локальних освітніх середовищ, які перебувають у взаємодії одне з одним.
  • 1) Вимога 1. Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та

    праці.

  • Приміщення і територія дошкільного закладу є безпечними та комфортними для навчання та праці.
  • Дошкільний  заклад забезпечений навчальними та іншими приміщеннями з відповідним обладнанням, що необхідні для реалізації освітньої програми.
  • Здобувачі освіти та працівники дошкільного закладу освіти обізнані з вимогами охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами поведінки в умовах надзвичайних ситуацій і дотримуються їх.
  • Працівники обізнані з правилами поведінки в разі нещасного випадку зі здобувачами освіти та працівниками закладу освіти чи раптового погіршення їх стану здоров’я і вживають необхідних заходів у таких ситуаціях.
  • У дошкільному закладі створені умови для харчування здобувачів освіти.
  • У дошкільному закладі створені умови для безпечного використання мережі Інтернет, в учасників освітнього процесу формуються навички безпечної поведінки в Інтернеті.
  • В дошкільному  закладі застосовуються підходи для адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу, професійної адаптації працівників.
  • 2) Вимога 1.2. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких

   форм насильства та дискримінації.

  • Дошкільний заклад планує та реалізує діяльність щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації, булінгу в закладі.
  • Правила поведінки учасників освітнього процесу в дошкільному закладі забезпечують дотримання етичних норм, повагу до гідності, прав і свобод людини.
  • Керівник та заступники керівника (далі – керівництво) дошкільного закладу, педагогічні працівники протидіють булінгу (цькуванню), іншому насильству, дотримуються порядку реагування на їх прояви.
  • 3) Вимога 1.3. Формування інклюзивного освітнього простору.
  • Приміщення та територія дошкільного закладу облаштовуються з урахуванням принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування.
  • У дошкільному закладі застосовуються методики та технології роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
  • Дошкільний заклад взаємодіє з батьками дітей із особливими освітніми потребами, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру, залучає їх до необхід-ної підтримки дітей під час здобуття освіти.
  • Освітнє середовище мотивує здобувачів освіти до оволодіння ключо-вими компетентностями та наскрізними уміннями, ведення здорового способу життя.
  • У дошкільному закладі створено простір інформаційної взаємодії та соціально-культурної комунікації учасників освітнього процесу (інформаційно-ресурсний центр, методичний кабінет).

 Напрям 2. Система оцінювання здобувачів дошкільної освіти.

  • 1) Вимога 1. Наявність відкритої, прозорої і зрозумілої для здобувачів освіти системи оцінювання їх навчальних досягнень.
  • Здобувачі освіти отримують від педагогічних працівників інформацію про критерії, правила та процедури оцінювання навчальних досягнень;
  • Система оцінювання в дошкільному закладі сприяє реалізації компетентністного підходу до навчання;
  • Здобувачі освіти вважають оцінювання результатів навчання справедливим і об’єктивним.
  • 2) Вимога 2. Застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного здобувача освіти
  • У дошкільному закладі здійснюється аналіз результатів навчання здобувачів освіти, впроваджується система  оцінювання.
  • 3) Вимога 3. Спрямованість системи оцінювання на формування у

     здобувачів освіти відповідальності за результати свого навчання,  

     здатності до само оцінювання.

  • Дошкільний навчальний заклад сприяє формуванню у здобувачів освіти відповідального ставлення до результатів навчання, забезпечує самооцінювання та взаємооцінювання здобувачів освіти.
  • Напрям 3. Оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників
  • Вимога 1. Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти.
  • Педагогічні працівники планують свою діяльність, аналізують її результативність;
  • Застосовують освітні технології, спрямовані на формування ключових компетентностей і наскрізних умінь здобувачів освіти;
  • Створюють та/або використовують освітні ресурси (електронні презентації, відеоматеріали, методичні розробки, веб-сайти, блоги тощо);
  • Сприяють формуванню суспільних цінностей у здобувачів освіти у процесі їх навчання, виховання та розвитку;
  • Використовують інформаційно-комунікаційні технології в освітньому процесі.
  • Вимога 2. Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників:
  • Педагогічні працівники сприяють формуванню, забезпечують власний професійний розвиток і підвищення кваліфікації, у тому числі щодо методик роботи з дітьми з особливими освітніми потребами;
  • Педагогічні працівники здійснюють інноваційну освітню діяльність, беруть участь у освітніх проєктах, залучаються до роботи як освітні експерти.
  • Вимога 3. Налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками, працівниками дошкільного навчального освіти:
  • Педагогічні працівники діють на засадах педагогіки партнерства;
  • Співпрацюють з батьками здобувачів освіти з питань організації освіт-нього процесу, забезпечують постійний зворотній зв’язок;
  • У дошкільному закладі існує практика педагогічного наставництва, взаємонавчання та інших форм професійної співпраці.
  • Вимога 4. Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів

освіти на засадах академічної доброчесності;

  • Педагогічні працівники під час провадження педагогічної та наукової (творчої) діяльності дотримуються академічної доброчесності;
  • Сприяють дотриманню академічної доброчесності здобувачами освіти.
    • Напрям 4. Управлінські процеси дошкільного закладу.
  • Вимога 1. Наявність Стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань.
  • У дошкільному закладі затверджено стратегію його розвитку, спрямовану на підвищення якості освітньої діяльності.
  • Річне планування та відстеження його результативності здійснюються відповідно до Стратегії його розвитку та з урахуванням освітньої програми.
  • У дошкільному  закладі здійснюється самооцінювання якості освітньої діяльності на основі стратегії (політики) і процедур забезпечення якості освіти.
  • Керівництво дошкільного  закладу планує та здійснює заходи щодо утримання у належному стані будівель, приміщень, обладнання.
  • Вимога 2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етич-них норм
  • Керівництво дошкільного закладу сприяє створенню психологічно комфортного середовища, яке забезпечує конструктивну взаємодію здобу-вачів освіти, їх батьків, педагогічних та інших працівників ЗДО та взаємну довіру.
  • Дошкільний  заклад  оприлюднює інформацію про свою діяльність на відкритих загальнодоступних ресурсах.
  • Вимога 3. Ефективність кадрової політики та забезпечення можли-востей для професійного розвитку педагогічних працівників
  • Керівник дошкільного закладу освіти формує штат закладу, залучаючи кваліфікованих педагогічних та інших працівників відповідно до штатного розпису та освітньої програми.
  • Керівництво дошкільного  закладу  мотивує педагогічних працівників до підвищення якості освітньої діяльності, саморозвитку, здійснення іннова-ційної освітньої діяльності.
  • Сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників.
  • Вимога 4. Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії дошкільного закладу з місцевою громадою.
  • У дошкільному закладі створюються умови для реалізації прав і обов’язків учасників освітнього процес.
  • Управлінські рішення приймаються з урахуванням пропозицій учасників освітнього процесу.
  • Керівництво дошкільного  закладу створює умови для розвитку громадського самоврядування.
  • Керівництво дошкільного закладу  сприяє виявленню громадської активності та ініціативи учасників освітнього процесу, їх участі в житті місцевої громади.
  • Режим роботи дошкільного  закладу та орієнтовний розподіл занять враховують вікові особливості здобувачів освіти, відповідають їх освітнім потребам.
  • У дошкільному  закладі створюються умови для реалізації індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів освіти.
  • Вимога 5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності.
  • Дошкільний заклад упроваджує політику академічної доброчесності.
  • Керівництво дошкільного  закладу сприяє формуванню в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції.
  1. Система контролю за  реалізацією  процедур  забезпечення 

якості  освіти включає:

  • Самооцінку ефективності діяльності із  забезпечення якості  освіти.
  • Моніторинг  якості  дошкільної освіти.
  • Моніторинг  у дошкільному  закладі  здійснюють:
  • Керівник дошкільного закладу;
  • вихователь-методист;
  • органи,  що  здійснюють  управління  у  сфері  освіти;
  • органи самоврядування, які  створюються  педагогічними працівниками

та   батьками.

  • Методи збору інформації, інструменти та джерела отримання інформації
  • Опитування (анкетування, інтерв’ювання);
  • Тестування;
  • Спостереження за освітнім процесом та освітньою діяльністю у ЗДО;
  • Вивчення та аналіз документації;
  • Моніторинг;
  • Аналіз даних та показників, які впливають на освітню діяльність.
  • Критерії моніторингу:
  • об’єктивність;
  • систематичність;
  • відповідність завдань змісту досліджуваного матеріалу;
  • надійність (повторний контроль іншими суб’єктами);
  • гуманізм (в умовах довіри, поваги до особистості).
  • Учасники дослідження повинні:
    • дотримуватися вимог проведення моніторингу, про які вони будуть проінформовані;
    • виконувати інструкції осіб, які проводять моніторинг, щодо процедури моніторингу;
    • виконувати завдання, оформляти виконану роботу згідно із правилами, визначеними в інструкції до неї;
    • дотримуватися правил етичної поведінки та принципів академічної доброчесності;
    • виконувати роботу (завдання) на робочому місці, визначеному суб’єктом моніторингу.
  • Очікувані результати:
  • отримання результатів стану освітнього процесу в ЗДО;
  • покращення функцій управління освітнім процесом, накопичення даних для прийняття управлінських та тактичних рішень.
  • Підсумки моніторингу:
  • підсумки моніторингу узагальнюються у таблицях, схемах, діаграмах, графіках, висвітлюються в аналітично-інформаційних матеріалах;
  • за результатами моніторингу розробляються рекомендації, приймаються управлінські рішення щодо планування та корекції роботи;
  • дані моніторингу можуть використовуватись для обговорення на виробничих нарадах,  оперативних нарадах,  засіданнях педагогічної  ради.

 

                                                                                                        Додаток № 1

Опис кваліфікаційних рівнів

 

Рівень Знання Уміння/навички Комунікація Відповідальність і автономія
0 Здатність особи адекватно діяти у відомих простих ситуаціях під безпосереднім контролем іншої особи
Елементарні загальні знання про себе та довкілля виконання елементарних завдань у відомих типових ситуаціях ситуативна взаємодія в обмеженому колі осіб виконання завдань під безпосереднім контролем або наглядом
Розуміння найпростіших причинно-наслідкових та просторово-часових зв’язків відповідне реагування на прості усні повідомлення готовність до систематичного навчання

 

 

Календар постів
Май 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
« Апр    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
Випадковий мульт

Return to Top ▲Return to Top ▲