Форма авторизації

postheadericon Робота з педагогами

17.06.2022 р.

Інформації для педагогів

Пам’ятка «Як поліпшити дистанційні заняття з дітьми»

https://emetodyst.mcfr.ua/968163

Консультація «Народні ігри для оздоровлення дитини»

https://emetodyst.mcfr.ua/770684

 

 

15.06.2022 р.

Пам’ятки «Навчимо дітей безпеки в побуті»

https://emetodyst.mcfr.ua/973720

 

 

13.06.2022 р.

«Проводимо рухливі ігри в обмеженому просторі»

https://emetodyst.mcfr.ua/973685

Пам’ятки «Що врахувати під час добору рухливих ігор»

https://emetodyst.mcfr.ua/973716

 

 

09.06.2022 р.

«Освітній теренкур – ходьба зі смислом» для опрацювання педагогами та надання батькам рекомендацій на батьківських сторінках

https://emetodyst.mcfr.ua/906016

 

 

08.06.2022 р.

«Чи проявляє дитина тривожність»

https://epsiholog.mcfr.ua/957797

 

 

07.06.2022 р.

«Як організувати роботу дитсадка в умовах воєнного стану: метод рекомендації МОН »

https://ezavdnz.mcfr.ua/964789

 

06.06.2022 р.

Консультація «Психоедукація для дорослих як спосіб запобігання стресу»

https://epsiholog.mcfr.ua/973613

03.06.2022 р. 

Як організувати роботу закладу влітку

/Files/images/1/kartinki-na-prirode-deti_52.jpg

Внести корективи у План роботи налітній період

План роботи на літній період розробляють перед початком нового навчального року. Наприкінці року,не пізніше травня,— коректують, додатково заслуховують і затверджують на засіданні педради.

План роботи закладу освіти складають, затверджують відповідно допунктів 2, 7 статті 20 та пункту 2 статті 24 Закону про дошкільну освіту. Органам місцевого самоврядування в системі дошкільної освіти Законом про дошкільну освіту не надано повноваження погоджувати план роботи закладу дошкільної освіти.

План роботи на літній період укладають з дотриманням структури плану роботи закладу на навчальний рік.

Виконати підготовчу роботу

А саме таку:
• заслухати питання про особливості організації та змісту освітньої, оздоровчої роботи у літній період на засіданні педради в кінці навчального року;
• провести інструктаж педагогічних, медичних працівників і технічного персоналу закладу з питань безпеки життєдіяльності дітей, пожежної безпеки, охорони праці;
• провести консультації для педагогів закладу з питань організації освітнього процесу в літній період;
• проінформувати батьків про особливості літньої оздоровчої кампанії у закладі та підготовку до неї (анкетування, батьківські збори, оформлення інформаційних стендів, бюлетенів тощо);
• поповнити оснащення методкабінету, груп інформаційними інструктивно-методичними матеріалами для вихователів, батьків з питань організації та змісту літнього оздоровлення, освітньої роботи з дітьми;
• забезпечити групи іграшками, атрибутами для ігор, зокрема на свіжому повітрі;\
• розробити схему загартування, укласти добірки літературних творів для читання, переказування і розучування з дітьми напам’ять, допоміжні перспективні плани проведення різних видів ігор, праці, спостережень, літературно-музичних і фізкультурних свят, розваг тощо;
• відремонтувати, пофарбувати обладнання, оновити розмітки на ігрових і фізкультурному майданчиках, зокрема для ігор з правил дорожнього руху, з елементами спорту;
• відремонтувати тіньові навіси, відкриті басейни та інші споруди на території закладу;
•​​​​​​​​​​​​​​ завезти пісок для ігор або замінити його, облаштувати пісочниці на ігрових майданчиках, забезпечити їх кришками.

Забезпечити умови

А саме такі:
• ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​максимально можливе перебування дітей на свіжому повітрі (тераси, веранди, ігрові й фізкультурні майданчики, парк, гай, берег водойми тощо);
•​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​ відповідну віку тривалість денного сну;
•​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​ збалансоване, збагачене вітамінами харчування;
•​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​ оптимальну рухову активність;
•​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​ дотримання протягом дня повітряного та водного режиму, вимог до одягу і взуття при перебуванні дітей у приміщеннях і на майданчиках.​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Допомогти скласти календарні плани

Календарне планування освітньої роботи у літній період здійснюють вихователі, помісячно. Модель календарного планування вони обирають самостійно.

У календарному плануванні на літній період потрібно врахувати ймовірне утворення зведених різновікових груп. Відтак частіше передбачати роботу попідгрупах, диференціацію завдань і видів діяльності за домірними віку рівнями складності, тривалістю проведення, дозуваннями, прийомами педагогічного керівництва та взаємодії старших за віком дітей з молодшими.

Щоб раціонально розподілити і чергувати протягом дня фізичні, психічні навантаження та відпочинок дітей, у календарному плані передбачають оптимальне поєднання різних видів і форм організації ігрової, рухової, пізнавальної, предметно-практичної, комунікативно-мовленнєвої, художньої діяльності у чергуванні з побутовими процесами.

Послідовність, тривалість, частотність залучення дітей дорізних видів діяльності регулюють з урахуванням таких умов: вік дітей, погода, місце проведення, характер попередньої та наступної діяльності.

Організувати харчування

У літній період витрати нахарчування збільшуються на 10% для придбання свіжих овочів і фруктів (постанова КМУ від 22.11.2004 №1591).

Організовують додатковий прийом їжі— другий сніданок з 10:00 до11:00 у вигляді фруктів, соків, які видають під час прогулянки (п.1.4 Інструкції з організації харчування дітей удошкільних навчальних закладах, затвердженої наказом МОН, МОЗ від 17.04.2006 №298/227,далі— Інструкція).

Для профілактики спалахів гострих кишкових інфекцій та харчових отруєнь з 15 квітня до 15жовтня забороняється готувати вінегрет (п.4.25 Інструкції).

Організувати освітній процес

Під час ранкового прийому— форми роботи, які дають змогу підвищити працездатність дитячого організму: бесіди, індивідуальна робота, спостереження за об’єктами і явищами довкілля, дидактичні, рухливі (малої і середньої рухливості), конструкторсько-будівельні ігри та ін.

Після сніданку— навчально-пізнавальна діяльність у формі фронтальних, підгрупових занять різного спрямування: фізичного, пізнавального, мовленнєвого, художньо-естетичного.

У дні, коли запланована екскурсія, цільова прогулянка чи прогулянка-похід за межі закладу, заняття з фізичної культури не проводять.

Протягом дня з дітьми організовують:
• ігри, різні види праці (у природі, самообслуговування, господарсько-побутова, ручна/художня); досліди та спостереження на майданчику, вулиці, у куточку природи, лісі, полі, на луках тощо;
​​​​​​​• самостійну ігрову, художню, рухову, пізнавальну, комунікативну діяльність;
​​​​​​​• індивідуальну роботу з окремими вихованцями чи підгрупами по дві-чотири дитини за різними змістовими напрямками освітньої роботи;
​​​​​​​• читання, розповідання, інсценування творів художньої літератури, бесіди на морально-етичні, побутові, особистісні теми;
​​​​​​​• розваги: показ вистав у ляльковому, настільному, інших видах театру; дитячі концерти; фізкультурні, музичні, літературні дозвілля тощо.

Організувати освітню роботу з безпеки життєдіяльності

​​​​​​​Планують та проводять освітню роботу з безпеки життєдіяльності дітей за такими питаннями:
​​​​​​​• правила дорожнього руху;
​​​​​​​• поведінка на вулицях, у транспорті, при зустрічах з незнайомими людьми;
​​​​​​​• поведінка під час відпочинку на сонці, воді, у лісі;
​​​​​​​• запобігання харчовим отруєнням і кишковим інфекціям тощо.​​​​​​​

Роботу проводять із вихованцями та їхніми родинами залежно від потреб виховного, розвивального або навчального впливу на них, контингенту дітей і сімей, конкретної педагогічної ситуації у групі та у зв’язку із загальною спрямованістю інших форм організації дитячої життєдіяльності.

Організувати фізкультурно-оздоровчу роботу

Проводять загартувальні процедури на майданчиках із використанням стаціонарного і виносного обладнання (тіньових навісів, надувних басейнів, індивідуальних килимків тощо).

Дотримуються за загартування норм температурного режиму, тривалості процедур, їх оптимального місця у розпорядку дня. До уваги беруть години найбільш високої сонячної активності та добових піків температури повітря у регіоні, щоб уникнути перегрівання, сонячних опіків, небезпечних навантажень на дитячий організм.

Керуйтеся рекомендаціями, наведеними улистах МОН:
• Про організацію фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період від 28.05.2012 №1/9-413;
•​​​​​​​ Фізичний розвиток дітей в умовах дошкільного навчального закладу від 16.08.2010 №1/9-563.

Контролювати

Медико-педагогічний контроль за організацією, перебігом і станом освітньої та оздоровчої роботи у літній період здійснюють директор, медична сестра, вихователь-методист. Залучають до нього інструкторів з фізичної культури і плавання, вихователів.

Результати контролю оприлюднюють і обговорюють навиробничих нарадах, засіданнях педради у кінці літнього періоду, висвітлюють в інформбюлетенях.

Розроблено відповідно до:
• інструктивно-методичних рекомендацій «Організація роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період» (лист МОН від 16.03.2012 №1/9-198);
• постанови КМУ «Про затвердження норм харчування у навчальних та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку»від 22.11.2004 №1591;
• Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої наказом МОН, МОЗ від 17.04.2006 №298/227.

6 правил безпечної прогулянки, що має виконати вихователь

Збираючись на прогулянку, вихователь забирає дітей, які першими одяглися, і виходить на майданчик. Решту дітей виводить на майданчик помічник вихователя.

Якщо вихователь виявив небезпечні предмети намайданчику (скло, пляшки, шприци, палиці тощо), то він має негайно їх акуратно (щоб не поранитися) прибрати з території або попросити двірника це зробити.

Під час прогулянки вихователь має:

· тримати вполі зору всіх дітей;

· пильно стежити затим, щоб діти не виходили за межі закладу, не зривали отруйних рослин, ягід, грибів, трави тощо.

Плануючи екскурсію чипрогулянку замежі закладу, вихователь має:

· завчасно оглянути місце прогулянки;

· повідомити адміністрацію закладу, вказати кількість дітей, яких він бере з собою;

· виводити дітей за межі закладу можна лише в супроводі двох дорослих.

Дітей, які зпевних причин не можуть виходити за межі закладу, за розпорядженням керівника передають в іншу групу.

Повертаючись із прогулянки, вихователь має перевірити, чи всі діти присутні, вишикувати їх парами в колону. Один з дорослих має іти в кінці колони і стежити, щоб діти не відставали та не відходили в сторону. У першу пару слід ставити найорганізованіших вихованців.

Дітей до трьох років супроводжує на прогулянку і під час повернення з прогулянки помічник вихователя.

Переходячи з дітьми через вулицю, необхідно дотримуватися правил дорожнього руху. У великих містах слід уникати прогулянок вулицею з інтенсивним рухом.

Примітка. Складено відповідно долиста МОН «Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти» від 14.02.2019 №1/11-1419.

02.06.2022 р.

Ознайомлення педагогів з експрес – перевіркою готовності педагогів до роботи влітку. Визначення критеріїв оцінювання готовності педагогів до роботи влітку.

https://emetodyst.mcfr.ua/968891

 

26.05.2022 р.

ВІННИЦЬКА МІСЬКА РАДА

ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ ВІННИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

Код ЄДРПОУ 02141532

НАКАЗ

 

 26 .05.2022                                                 м. Вінниця                                          № 284

 

 

Про організацію роботи

закладів дошкільної освіти

Вінницької міської територіальної

громади в літній період

 

Керуючись Законом України «Про дошкільну освіту» (із змінами), положенням «Про заклад дошкільної освіти», затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 р. № 305 (в редакції постанови Кабінету міністрів України від 27.01.2021 р. № 86), постановою Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких актів Кабінету міністрів України щодо запобігання поширенню на територію України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» від 27.05.2022 р. № 630, враховуючи запровадження правового режиму воєнного стану на території України з метою організації безпечного та змістовного освітньо-виховного процесу в закладах дошкільної освіти влітку

 

НАКАЗУЮ:

 

  1. Керівникам закладів дошкільної освіти:

1.1. Забезпечити надання освітніх послуг за очною, дистанційною формами організації освітнього процесу відповідно до вимог Державного стандарту дошкільної освіти, програм та рекомендацій МОН України.

1.2. Діяльність закладів дошкільної освіти у літній період здійснювати відповідно до освітньої програми, плану роботи закладу на літній період.

1.3. Розробити та затвердити відповідно до вимог план заходів на літній період.

1.4. Скласти розподіл часу на процеси життєдіяльності дітей для кожної вікової групи, організувати максимальне перебування дітей на свіжому повітрі (згідно з адаптованим графіком прогулянок та занять), відповідно віку тривалість денного сну та інші види відпочинку, оптимальну рухову активність та систематичне збагачення дітей новими враженнями.

1.5. Планувати та проводити освітню роботу з безпеки життєдіяльності дітей (на території закладу), враховуючи питання:

  • правила дорожнього руху;
  • правила пожежної безпеки;
  • правила поводження з вибухонебезпечними предметами;
  • дій у випадку надзвичайних ситуацій;
  • поведінка на вулицях, у транспорті, при зустрічі з незнайомими людьми;
  • поведінка під час відпочинку на сонці, воді, у лісі;
  • запобігання харчовим отруєнням і кишковим інфекціям тощо.

1.6. Здійснювати медико-педагогічний контроль за організацією, перебігом і станом освітньої та оздоровчої роботи у літній період.

1.7. Зміцнити матеріальну базу та створити комфортні умови для оздоровлення та рухової активності дітей, трудової діяльності, ознайомлення з навколишнім і природою тощо.

1.8. Під час організації всіх режимних моментів обов’язково дотримуватись принципу поступовості, забезпечення індивідуального підходу до дітей, створення сприятливих умов для охорони їх нервової системи, формування і закріплення культурно-гігієнічних навичок відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти.

1.9. Переглянути, в разі необхідності скорегувати та затвердити заходи,  спрямовані на запобігання виникнення випадків травматизму у закладі.

1.10. Забезпечити дотримання протиепідемічних вимог під час карантину, спрямованих на запобігання ускладнення епідемічної ситуації внаслідок поширення коронавірусної хвороби (COVID-19). Всі протиепідемічні заходи, спрямовані на захист дітей (термометрія, миття рук, навчання правилам етикету кашлю тощо) проводити в ігровій формі та за особистим прикладом працівників закладу.

1.11. Проводити додаткові ігри та вправи, які б доносили дітям важливість індивідуальних заходів профілактики та фізичного дистанціювання.

1.12. Обмежити заняття та ігри, що передбачають безпосередній фізичний контакт між дітьми та персоналом, і потребують використання значної кількості додаткового інвентаря.

1.13.  Заборонено запрошувати творчо-розважальні колективи та інших осіб, які не є співробітниками закладу для участі у проведенні культурно-виховних заходів.

1.14. Здійснювати виконання заходів щодо цивільного захисту на період запровадження правового режиму воєнного стану.

1.15. Оперативно приймати рішення та оповіщувати працівників та батьків щодо змін режиму діяльності закладу.

1.16. Негайно інформувати учасників освітнього процесу, Департамент освіти, відповідних силових та охоронних структур про загрозу виникнення надзвичайних ситуацій, порушення функціонування суб’єктів освітньої діяльності, загрозу припинення надання освітніх послуг, підозрілі об’єкти та суб’єкти у приміщеннях та на території закладу.

1.17. З працівниками закладу дошкільної освіти провести:

1.17.1. Інструктажі щодо особливості роботи закладу на період карантину та умовах воєнного стану.

1.17.2. Роз’яснювальну роботу з питань суворого дотримання санітарії, гігієни та протиепідемічних заходів в умовах карантину;

1.17.3. Консультації для вихователів з питань здійснення роботи в літній період (специфіка роботи з дітьми влітку з розвитку рухів, загартування, ознайомлення з рідною природою, безпеки життєдіяльності тощо).

1.18. Здійснювати систематичний контроль у закладах освіти за виконанням вимог Положення про організацію роботи з охорони праці учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану та на період карантину.

1.19. Проводити різні форми співпраці з родинами щодо:

  • попередження нещасних випадків із дітьми під час літнього періоду;
  • навчання з надання першої медичної допомоги потерпілим.

1.20. Організувати харчування дітей відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 р. № 305. Забезпечити оптимальний питний режим. Здійснювати постійний контроль за організацією харчування дітей у дитячих садках.

1.21. Забезпечити процес організації харчування, що дозволяє мінімізувати кількість дітей, які харчуються одночасно, або одночасно перебувають за одним столом.

1.22. Комплектування груп у літній період здійснювати  відповідно до ст. 14 Закону України «Про дошкільну освіту».

1.23. Заборонити проведення  ремонтних робіт під час функціонування груп (п. 27 Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, затвердженого наказом МОЗ України від 24.03.2016 року № 234).

  1. Підсумки роботи закладів у літній період обговорити на нараді керівників ЗДО у серпні 2022 року.
  2. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

 

 

Директор                                                                                    Оксана ЯЦЕНКО

 

 

Л. Гарник

65 10 40

 

 

 

 

18.05.2022 р.

Інформація для педагогів

Пам’ятка «Як сконцентруватися на роботі під час війни»

 

https://vn.20minut.ua/Zdorovya/yak-kontsentruvatis-na-roboti-pid-chas-viyni-dievi-rekomendatsiyi-11587466.html

 

Консультація

«П’ять потенційних проблем майбутнього першокласника та як їх уникнути»

https://emetodyst.mcfr.ua/892463

 

 

21.04.2022 р.

 

21 квітня запрошуємо взяти участь у майстер-класі «Подільська травлена писанка як засіб формування людських цінностей».

Початок о 14:00. Приєднатися можна за покликанням: meet.google.com/btd-oexj-vpn
Спікер – Красильникова Ірина Валеріївна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри образотворчого, декоративного мистецтва, технологій і безпеки життєдіяльності Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського.

Цільова аудиторія: вчителі трудового навчання, образотворчого мистецтва, керівники гуртків мистецького напрямку, викладачі у сфері мистецтва, всі охочі, хто цікавиться декоративно-ужитковим мистецтвом
Захід безкоштовний!

20.04.2022 р.

Пам»ятка для педагогів «Як сконцентруватися на роботі під час війни»

https://emetodyst.mcfr.ua/964384

 

 

18.04.2022 р.

 

  1. «Google Календар — органайзер методичних заходів»

https://emetodyst.mcfr.ua/878237

2. Заповніть картку самоаналізу

(інформація в вайбер-групі «Дистанційка 46»)

15 фішок Word, які спростять роботу з текстом і заощадять час

https://emetodyst.mcfr.ua/931510

 

Перегляд вебінару «Цікаві онлайн-сервіси та платформи для змішаного та дистанційного навчання»

https://vseosvita.ua/webinar/tsikavi-onlain-servisy-ta-platformy-dlia-zmishanoho-ta-dystantsiinoho-navchannia-663.html

01.04.2022 р.

Орієнтовний перелік вебінарів для підвищення кваліфікації педагогічних працівників ЗДО у період карантину. Методичний порадник

Перелік вебінарів:

1.  «Запитання як засіб розвитку мислення і мовлення дітей» Н. Гавриш, видавництво «Генеза»

2.  Всеукраїнський науково-практичний онлайн-семінар «Дошкільна освіта як складова частина системи безперервної освіти в Україні», 11 березня 2020 року, ВСЕОСВІТА
https://vseosvita.ua/seminar

3.  «Як підготувати дитину до шкільного життя», 18 березня 2020 року, ВСЕОСВІТА

4.  «Практичні поради щодо дистанційного навчання під час карантину», 23 березня 2020 року, ВСЕОСВІТА
https://vseosvita.ua/webinar/prakticni-poradi-sodo-organizacii-distancijnogo-navcanna-pid-cas-karantinu-163.html

5.  «Психолог в інклюзивному дошкільному закладі», 26 березня 2020 року, Цифрове видавництво МЦФР

https://naseminar.com.ua/seminar/621-psiholog-v-nklyuzivnomu-doshklnomu-zaklad

6.  «Як зберегти психічне здоров’я в умовах соціальної ізоляції?», 03 квітня 2020 року, ВСЕОСВІТА

7.  «Організація роботи дитсадка в умовах карантину: нормативні орієнтири», 08 квітня 2020 року, Цифрове видавництво МЦФР

https://naseminar.com.ua/seminar/648-organzatsya-roboti-ditsadka-v-umovah-karantinu-normativn-orntiri

8.  «Як організувати методичну роботу в дитсадку віддалено», 09 квітня 2020 року, Цифрове видавництво МЦФР
https://naseminar.com.ua/seminar/652-yak-organzuvati-metodichnu-robotu-v-ditsadku-vddaleno

9.  «Як психологічно протистояти пандемії», 09 квітня 2020 року, Цифрове видавництво МЦФР
https://naseminar.com.ua/seminar/654-yak-psihologchno-protistoyati-stresogennost-pandem

10. «Методичні розробки для навчання та розвитку дітей дошкільного віку», 10 квітня 2020 року, ВСЕОСВІТА
https://vseosvita.ua/webinar/metodicni-rozrobki-dla-navcanna-ta-rozvitku-ditej-doskilnogo-viku-174.html

11. «Підготовка та проведення відкритого перегляду занять і заходів: що є пріоритетом — діти чи зміст?» К. Крутій,  ІВА «Освіта України»
https://room.etutorium.com/v2/replay
12. «Новачок у ЗДО: завдання психолога», 22 квітня 2020 року, Цифрове видавництво МЦФР
https://naseminar.com.ua/seminar/623-novachok-u-zdo-zavdannya-psihologa

13. «Освітній процес у закладі дошкільної освіти: вимоги до організації навчальної діяльності дітей» К. Крутій, ІВА «Освіта України»
https://room.etutorium.com/v2/replay

14. «Розвиток твочих здібностей дошкільників засобами ТРВЗ», 22 квітня 2020 року, ВСЕОСВІТА
https://vseosvita.ua/webinar/rozvitok-tvorcih-zdibnostej-doskilnikiv-zasobami-trvz-roboci-kejsi-180.html

15. «Педагогічна діагностика дітей: вирок, діагноз чи крок уперед?» К. Крутій, 22 квітня 2020 року, ІВА «Освіта України»
https://room.etutorium.com/v2/replay

16. «Ігрові методики для розвитку мовлення», 25 квітня 2020 року, Всеосвіта
https://vseosvita.ua/webinar/igrovi-metodiki-dla-rozvitku-movlenna-65.html

17. «Розвиток уяви в різні вікові періоди» 27 квітня 2020 року, ВСЕОСВІТА

18. «Підвищуємо кваліфікацію онлайн», 30 квітня 2020 року,  Цифрове видавництво МЦФР

19. «Підвищення рівня цифрової грамотності педагогічних працівників. Можливості платформи «Всеосвіта» для дистанційного навчання», 04 травня 2020 року
https://vseosvita.ua/webinar/pidvisenna-rivna-cifrovoi-gramotnosti-pedagogicnih-pracivnikiv-mozlivosti-platformi-vseosvita-dla-distancijnogo-navcanna-184.html

20. «Роль казки у розвитку та вихованні дитини дошкільного віку. ТРВЗ-інструмент», 08 травня 2020 року, ВСЕОСВІТА
https://vseosvita.ua/webinar/rol-kazki-u-rozvitku-ta-vihovanni-ditini-doskilnogo-viku-trvz-instrumenti-189.html

Календар постів
Май 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
« Апр    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
Випадковий мульт

Return to Top ▲Return to Top ▲