- Меню
- Методична робота
- Онлайн-конкурси, акції
- ВСЗЯО в ЗДО
- Інформація для батьків
- Новини
- Протидія булінгу
- Прозорість ЗДО
- Тижневики. Декадники. Марафони.
- Дистанційна робота 2022
- Атестація та курси
- Адміністрація закладу
- Педагогічний колектив
- Таємниці раннього віку
- Патріотичне виховання
- Цивільний захист в ЗДО
- Музична скарбничка
- Робота ЗДО і школи
- Поради логопеда
- Поради психолога
- Поради батькам
- Фізкультура і спорт
- Інклюзивна освіта
- Фотоальбом
- Звітування
Здравствуйте, гость!
- Май 2024 (32)
- Апрель 2024 (10)
- Март 2024 (12)
- Январь 2024 (4)
- Декабрь 2023 (8)
- Октябрь 2023 (10)
- Сентябрь 2023 (4)
- Июль 2023 (2)
- Июнь 2023 (4)
- Май 2023 (9)
- Апрель 2023 (13)
- Март 2023 (4)
- Февраль 2023 (16)
- Январь 2023 (7)
- Декабрь 2022 (6)
- Ноябрь 2022 (4)
- Октябрь 2022 (3)
- Сентябрь 2022 (5)
- Июль 2022 (1)
- Июнь 2022 (10)
- Май 2022 (5)
- Апрель 2022 (12)
- Март 2022 (5)
- Февраль 2022 (4)
- Январь 2022 (3)
- Ноябрь 2021 (3)
- Октябрь 2021 (3)
- Сентябрь 2021 (3)
- Август 2021 (7)
- Июль 2021 (1)
- Июнь 2021 (2)
- Май 2021 (1)
- Март 2021 (2)
- Февраль 2021 (6)
- Январь 2021 (4)
- Декабрь 2020 (4)
- Ноябрь 2020 (23)
- Октябрь 2020 (1)
- Сентябрь 2020 (5)
- Август 2020 (1)
- Июль 2020 (1)
- Июнь 2020 (1)
- Май 2020 (2)
- Апрель 2020 (15)
- Март 2020 (4)
- Февраль 2020 (3)
У яких випадках потрібно звертатись до логопеда?
Поради батькам
Вчитель-логопед Крижанівська Т.П.
У логопедії діє правило: чим раніше почати займатися з дитиною, тим корекція буде ефективнішою і швидшою.
Мабуть, в житті практично кожної сім’ї рано чи пізно настає такий момент, коли виникає питання: «А чи все в порядку з мовленням моєї дитини?» Проконтролюйте себе:
1. Дитина в ранньому віці не гулить і не лепече (тобто не видає кумедних звуків типу «кхх, акхх, аги», не повторює сама за собою склади « бу-бу-бу, та-та-та, ма-ма-ма …»). Тоді варто звернутися до логопеда приблизно в рік.
2. Дитина в 1,5-2,5 роки практично не має повних, зрозумілих слів типу «мама», «баба», «кішка», «пити», «йди», а говорить «своєю» мовою доволі багато і активно. В цьому разі негайно йдіть до логопеда, не чекаючи трьохрічного віку.
3. Дитина в 1,5-3 роки «все розуміє, а говорити не хоче», спілкується жестами і «муканням». У цьому випадку не чекайте, поки вона «сама заговорить». Краще перестрахуватися і переконатися, що це не затримка мовленнєвого розвитку на фоні певних мозкових дисфункцій.
4. Дитина в 4-5 років пом’якшує всі звуки: «кіся», «сяпка», «тяйнік», «лямпотька». Ймовірніше, це не «пустощі», а важке мовленнєве порушення.
5. Дитина гаркавить, гугнявить, шепелявить, тобто спотворює звуки. Зверніться до логопеда в будь-якому віці, не звертаючи уваги на вікові норми появи звуків. Адже ці норми вказують на відсутність або заміну звуків, а спотворення – це завжди мовленнєве порушення і самостійно воно не виправиться.
6. Дитина пішла в школу, у неї почалися проблеми з читанням і письмом. У цьому випадку після другої навчальної чверті зверніться до фахівця за консультацією: можливо, у дитини логопедичні або психологічні проблеми.
7. Якщо у дитини після травми (падіння, забиття, «легкий струс мозку») почалися проблеми з мовленням (пропуски звуків, складів), то варто провести обстеження не лише у логопеда, а й у невропатолога. Можливо, це симптоми важкої черепно-мозкової травми й афазії.