- Меню
- Методична робота
- Онлайн-конкурси, акції
- ВСЗЯО в ЗДО
- Інформація для батьків
- Новини
- Протидія булінгу
- Прозорість ЗДО
- Тижневики. Декадники. Марафони.
- Атестація та курси
- Таємниці раннього віку
- Патріотичне виховання
- Цивільний захист в ЗДО
- Музична скарбничка
- Поради логопеда
- Поради психолога
- Літо
- Фізкультура і спорт
- Інклюзивна освіта
- Фотоальбом
- Звітування
- Державні закупівлі
- June 2024 (29)
- May 2024 (33)
- April 2024 (11)
- March 2024 (8)
- February 2024 (4)
- January 2024 (4)
- December 2023 (8)
- November 2023 (3)
- October 2023 (11)
- September 2023 (7)
- July 2023 (2)
- June 2023 (4)
- May 2023 (8)
- April 2023 (13)
- March 2023 (4)
- February 2023 (16)
- January 2023 (7)
Чи не час до логопеда?
Поради батькам
Вчитель-логопед Дзюба Л.М.
Чи не час до логопеда?
Як зрозуміти, що дитина потребує логопедичної допомоги? До кого слід звернутися? До якого віку потрібно чекати? На що звернути увагу? Спробуємо відповісти на ці питання по порядку. На жаль, нерідко доводиться чути від батьків дітей старшого дошкільного віку, що мають важкі порушення мовлення про те, що колись логопед їм сказав: «До п’яти років не заговорить, приходьте». І заспокоєні батьки чекають, не вживаючи необхідних заходів, у такий спосіб втрачають дорогоцінний час. Щоб не допустити подібних ситуацій, батькам необхідно враховувати деякі закономірності мовленнєвого розвитку дітей, з якими варто ознайомитися.
Треба пам’ятати, що запорука правильного мовлення дитини – це не тільки звуковимова. Адже це всього лише один з компонентів мовленнєвої системи поряд із складовою структурою, лексико-граматичною будовою, фонематичним сприйманням, зв’язним мовленням. Важливо знати, що для кожної вікової категорії дітей існують свої закономірності розвитку мовлення. Так, наприклад, до кінця першого року життя малюк починає говорити перші прості слова, які складаються з двох однакових відкритих складів («ма-ма»).
До півторарічного віку дитина продовжує накопичувати свій активний словниковий запас, формуються перші навички словозміни («мамі», «маму» і т.д.).
До двох років у дитини з’являється фраза, що є передумовою розвитку зв’язного мовлення. Фраза переважно складається з двох простих слів («мама, дай»). З’являються звуки раннього онтогенезу.
Молодший дошкільний вік – період дитячої словотворчості, коли дитина починає активно вживати суфікси і префікси, часто неправильно, що є в цьому віці цілковитою нормою. Додаються тверді, свистячі звуки, м’який звук «ль», з’являються перші прості прийменники.
До початку середнього дошкільного віку виникають шиплячі звуки. У цей період становлення мовленнєвої системи дитина говорить перші речення з трьох-чотирьох слів. Речення стають повнішими, дитина вивчає перші невеликі вірші.
До старшого дошкільного віку в нормі звукова культура мовлення повністю засвоєна. Майбутній школяр будує розгорнуті фрази, володіє навичками переказу, вимовляє складні за будовою слова і правильно вживає лексико-граматичні категорії.
Якщо на якомусь етапі розвитку дитини вас щось турбує, ви сумніваєтеся, що її мовлення не розвивається відповідно до віку, то рекомендуємо прийти на консультацію до логопеда. Там ви отримаєте детальнішу інформацію про те, чи відповідає мовлення вашої дитини віковим нормам, а також вам нададуть своєчасну логопедичну допомогу.
M | T | W | T | F | S | S |
---|---|---|---|---|---|---|
« Jun | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |