- Меню
- Методична робота
- Онлайн-конкурси, акції
- ВСЗЯО в ЗДО
- Інформація для батьків
- Новини
- Протидія булінгу
- Прозорість ЗДО
- Тижневики. Декадники. Марафони.
- Атестація та курси
- Таємниці раннього віку
- Патріотичне виховання
- Цивільний захист в ЗДО
- Музична скарбничка
- Поради логопеда
- Поради психолога
- Літо
- Фізкультура і спорт
- Інклюзивна освіта
- Фотоальбом
- Звітування
- Державні закупівлі
- June 2024 (29)
- May 2024 (33)
- April 2024 (11)
- March 2024 (8)
- February 2024 (4)
- January 2024 (4)
- December 2023 (8)
- November 2023 (3)
- October 2023 (11)
- September 2023 (7)
- July 2023 (2)
- June 2023 (4)
- May 2023 (8)
- April 2023 (13)
- March 2023 (4)
- February 2023 (16)
- January 2023 (7)
У яких випадках потрібно звертатись до логопеда?
Поради батькам
Вчитель-логопед Крижанівська Т.П.
У логопедії діє правило: чим раніше почати займатися з дитиною, тим корекція буде ефективнішою і швидшою.
Мабуть, в житті практично кожної сім’ї рано чи пізно настає такий момент, коли виникає питання: «А чи все в порядку з мовленням моєї дитини?» Проконтролюйте себе:
1. Дитина в ранньому віці не гулить і не лепече (тобто не видає кумедних звуків типу «кхх, акхх, аги», не повторює сама за собою склади « бу-бу-бу, та-та-та, ма-ма-ма …»). Тоді варто звернутися до логопеда приблизно в рік.
2. Дитина в 1,5-2,5 роки практично не має повних, зрозумілих слів типу «мама», «баба», «кішка», «пити», «йди», а говорить «своєю» мовою доволі багато і активно. В цьому разі негайно йдіть до логопеда, не чекаючи трьохрічного віку.
3. Дитина в 1,5-3 роки «все розуміє, а говорити не хоче», спілкується жестами і «муканням». У цьому випадку не чекайте, поки вона «сама заговорить». Краще перестрахуватися і переконатися, що це не затримка мовленнєвого розвитку на фоні певних мозкових дисфункцій.
4. Дитина в 4-5 років пом’якшує всі звуки: «кіся», «сяпка», «тяйнік», «лямпотька». Ймовірніше, це не «пустощі», а важке мовленнєве порушення.
5. Дитина гаркавить, гугнявить, шепелявить, тобто спотворює звуки. Зверніться до логопеда в будь-якому віці, не звертаючи уваги на вікові норми появи звуків. Адже ці норми вказують на відсутність або заміну звуків, а спотворення – це завжди мовленнєве порушення і самостійно воно не виправиться.
6. Дитина пішла в школу, у неї почалися проблеми з читанням і письмом. У цьому випадку після другої навчальної чверті зверніться до фахівця за консультацією: можливо, у дитини логопедичні або психологічні проблеми.
7. Якщо у дитини після травми (падіння, забиття, «легкий струс мозку») почалися проблеми з мовленням (пропуски звуків, складів), то варто провести обстеження не лише у логопеда, а й у невропатолога. Можливо, це симптоми важкої черепно-мозкової травми й афазії.
M | T | W | T | F | S | S |
---|---|---|---|---|---|---|
« Jun | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |