Форма авторизації

postheadericon Тиждень безпеки життєдіяльності

Основні цілі та завдання показового дня Тижня безпеки життєдіяльності:

–         практична перевірка здатності дітей грамотно і чітко діяти з метою захисту свого здоров’я та життя у надзвичайних ситуаціях;

–         виховання впевненості дошкільників у ефективності заходів, що проводяться цивільним захистом;

–         формування та розвиток у вихованців високих морально-психологічних якостей: відваги, мужності, витримки, ініціативи, спритності, здатності самовіддано виконувати завдання цивільного захисту.

Заняття були організовані та проведені в формі колективної творчої діяльності дошкільнят та вихователів. Під час навчання відпрацювали питання безпечної поведінки в умовах надзвичайних ситуацій різного характеру, з якими можуть стикнутись у дитячому садку.

Діти показували свої знання класифікацій стихійних лих та правил реагування у разі їх виникнення.

Була проведена попередня робота з:

-працівниками:

1. Навчання з ЦО.

2. Перша домедична допомога потерпілим

-батьками:

1. Дітям були виготовленні бейджики в яких вказується ім’я дитини,місце проживання, ПІБ батьків та їх телефони.

2.Виготовленні малюнки з теми «Захисти себе сам», «Обережно,стихія!»

Тиждень знань з основ безпеки життєдіяльності - Дошкільний ...

І ДЕНЬ

ДИТИНА СЕРЕД ЛЮДЕЙ

Час проведення Молодша група Середня група Старша група
І половина дня  — Бесіда з дітьми про рідну домівку, про членів їхніх родин;

— Заняття «Свої та чужі». Роз’яснення правил спілкування з близькими та чужими людьми.

— Читання казки С.Маршака «Казка про неслухняне мишеня».

— Психологічна гра «Ланцюжок компліментів для рідних людей»;

— Бесіда за змістом відомих художніх творів («Троє поросят», «Колобок»).

— Рухливі ігри «Пташка і кіт», «Зайці і Вовк».

— Читання казки «Котик і Півник».

— Заняття «Свої та чужі».

— Спостереження за незнайомими перехожими біля дитячого садка (Як їх можна назвати? Чи можна зрозуміти наміри цих людей за їхнім зовнішнім виглядом?).

— Моделювання ситуації «Чужий дзвонить у двері»;

— Заняття «Увага незнайомці»;

— Рухлива гра «Хитра лисиця».

Прогулянка — Сюжетно-рольова гра «Сім’я», закріпити правила поведінки дитини, коли вона сама вдома;

— Дидактична гра «Мій телефонний довідник» (101, 102, 103, 104);

— Рухлива гра «Горобчики і кіт», «Кіт і миші».

— Дидактична гра

«З ким можна спілкуватися, а з ким ні»;

— Сюжетно-рольова гра «Магазин», закріпити знання правил ввічливого і обачного спілкування з незнайомцями.

— Дидактичні ігри «Свої – чужі», «Який, яка, яке, які?», закріпити знання правил безпечної поведінки.

— Спостереження за поведінкою дітей середньої групи, як граються. Моделювання ситуації «Можна – не можна».

ІІ половина   дня — Психогімнастика «Усміхнемося мамі»;

— Перегляд казки «Колобок», інсценованої дітьми старшої групи, складання разом з дітьми позитивної кінцівки казки;

— Малювання малюнків за сюжетом казки «Колобок».

— Психогімнастика «Мовчазна розмова»;

— Читання казки «Червона шапочка», обговорення її змісту;

— Розв’язання проблемної ситуації «Катруся їде в гості», закріпити правила поведінки з незнайомими людьми.

— Театралізована діяльність «Котик і Півник»;

— Гра-тренінг «Телефонна розмова»;

— Індивідуальна робота: обговорення з дітьми прислів’я «З добрим дружи, а лихого стережись»;

— Дидактична гра « Добро – зло».

 

 

ІІ ДЕНЬ

ДИТИНА ВДОМА

      Час проведення Молодша група Середня група Старша група
І половина дня  — Бесіда про небезпечні предмети, які є на кухні;

— Дидактична гра «Відгадай за описом» (електроприлади);

— Бесіда з дітьми про предмети в групі, якими не можна гратися;

— Заняття «Електричні помічники вдома»;

— Зображувальна діяльність «Мої улюблені іграшки».

— Бесіда на тему «Мийні засоби всякі – це не іграшки малятам»;

— Дидактична гра «Знайди речі, які можуть становити небезпеку»;

— Екскурсія-огляд пральні.

— Сюжетна гра «Приберемо ляльку Машу» (прання лялькового одягу);

— Заняття «Часом гра не доводить до добра».

— Бесіда про правила безпечного користування механічними та електричними побутовими приладами, медикаментами;

— Екскурсія-огляд до пральні. Ознайомлення зі специфічним обладнанням, акцентування уваги на важливості дотримання правил техніки безпеки при його використанні;

— Дидактична гра «Що можна, а що ні», закріплення правил обережної поведінки в домашньому побуті.

Прогулянка — Огляд майданчика. Звернути увагу дітей на небезпечні місця;

— Сюжетно-рольова гра «Сім’я», закріпити знання про безпечне використання побутових приладів;

— Дидактична гра «Чим можна гратися на прогулянці, а чим ні».

— Дидактична гра «Хороші і погані іграшки»;

— Моделювання ситуацій «Гра на балконі, на вікні»;

— Малювання на асфальті «Пожежна машина»;

— Рухливі ігри «Цілься краще», «Кеглі».

— Екскурсія-огляд території ДНЗ. Перевірити чи немає небезпечних предметів;

— Сюжетно-рольова гра «Діти захворіли», закріпити знання користування домашньою аптечкою (тільки в присутності дорослих);

— Ігри-естафети «Швидка допомога», «Рятівники поспішають на допомогу».

ІІ половина дня -Читання віршів, відгадування загадок про електропобутові прилади;

— Дидактична гра «Безпечні та небезпечні розваги маленьких звірят»;

— Розглядання малюнків із зображенням пожежного транспорту та дії пожежників;

— Театральна вистава «Кицькин дім»;

— Дидактична гра «Хто з дітей чинить неправильно»;

— Дидактична гра «Що кому потрібно для роботи»;

— Конструювання електроприладів з будівельного матеріалу.

— Розфарбовування схематичних малюнків із зображенням небезпечних побутових приладів;

— Сюжетно-рольова гра «Школа екстремальних ситуацій»;

— Моделювання ситуації «Сам удома»;

— Закріпити номера телефонів потрібних в надзвичайних ситуаціях.

 

 

 

ІІІ ДЕНЬ

ДИТИНА І ПРИРОДА

     Час проведення Молодша група Середня група Старша група
І половина дня  — Дидактична гра «Одягни ляльку на прогулянку», закріпити знання про сезонний одяг;

— Вивчення заклички  «Іди, іди, дощику»;

— Спостереження за станом погоди, що може бути небезпечним?

— Читання віршів про природу лісу;

— Розгляд малюнків про мешканців водойм.

— Бесіда «Чиста вода – здорове життя»;

— Досліди з водою та повітрям;

— Розгляд картин відомих художників з зображенням природних явищ, бесіда за їх змістом;

— Оглянути календар природи в групі, зробити висновки.

— Бесіда «Як зберегти чисте повітря на планеті»;

— Розповідь вихователя «Обережно: гроза, буревій»;

— Вправа: «Придумай іншу казку. Що було б, якби герої знали правила поведінки в лісі» («Червона Шапочка», «Колобок», «Пан Коцький»).

Прогулянка   — Малювання: «Веселий дощик»;

— Ігри з повітрям і водою;

-Заняття на тему: «Щоб здоровим бути, треба загартовуватися»;

— Дидактична гра: «Допоможемо Незнайці» (вибрати місця біля водойм, де можна безпечно гратися).

— Бесіда на тему: «Лікарські рослини», розглянути зображення;

— Дидактична гра: «У повітрі, воді та на суходолі»;

— Малювання: «Весняний день» (явища природи).

— Бесіда на тему «Усі ми природі друзі»;

— Дослідницька діяльність «Визначення сили вітру» (вітрячки, смужки паперу, стрічки);

— Рухливі ігри «Шпаки», «Відгадай чий голосок»;

— Заняття на тему: «Щоб бути здоровим…»

ІІ половина дня     — Бесіда за картиною «На прогулянку до озера», ознайомити дітей з правилами поведінки біля води, вчити, що треба охороняти водойми: не кидати сміття;

— Дидактична гра: «Хто де живе» (мешканці водойм).

— Зображувальна діяльність «У природи немає поганої погоди» (природні явища, обговорити, коли вони можуть бути небезпечними);

— Бесіда: «Хто робить правильно, хто ні»;

— Пам’ятка: «Правила поведінки в лісі».

— Гра за ТРВЗ «Що було б, якби…» (не було б сонечка, не було б вітру, постійно йшов дощ…);

— Природоохоронна бесіда «Щоб я зробив, щоб наш садок був кращий»;

— Рухливо-творча гра «Рятувальники».

 

ІV ДЕНЬ

ДИТИНА І ВУЛИЦЯ

Час   проведення Молодша група Середня група Старша група
І половина дня — Спостереження за легковими та вантажними автомобілями, які рухаються біля території дитячого садка;

— Розглядання непередбачуваних ситуацій зі звірятами на дорозі за серією картин «Азбука дорожнього руху»;

— Рухлива гра «Горобчики і автомобілі»;

— Заняття «У гості до бабусі», закріпити правила безпечної поведінки в громадському транспорті.

— Спостереження за транспортом спеціального призначення, що рухається поблизу території закладу;

— Заняття «Світлофор та зебра – наші помічники»;

— Сюжетно-рольова гра «Водії»;

— Дидактична гра «Куди їдуть машини»;

— Настільна гра «Назви знак»;

— Рухлива гра «Пішоходи і машини».

— Бесіда на тему «Як ми їхали з батьками»;

— Заняття «Дорожні знаки – азбука для водіїв і пішоходів»;

— Ігри на майданчику дорожнього руху;

— Вирішення проблемних ситуацій, які можуть трапитися на дорозі;

— Рухлива гра «Кольорові автомобілі».

Прогулянка — Ігрова ситуація «Пішохідний перехід»;

— Розповідь вихователя про правила дорожнього руху «По дорозі – з дорослим за руку»;

— Проблемна ситуація «Лялька загубилася»;

— Дидактична гра «Хто як рухається».

— Цільова екскурсія до проїжджої частини дороги, закріплення правил поведінки водіїв і пішоходів;

— Сюжетно-рольова гра «Наша вулиця»;

— Дидактична гра «Знайди колір світлофора».

— Цільова екскурсія до проїжджої частини дороги, закріпити види транспорту;

— Рухлива гра «Стій! Увага! Рушай!»;

— Сюжетно-рольові ігри «Залізничний вокзал», «Аеропорт».

ІІ половина дня — Читання творів М. Познанської «Світлофор», Л.Яковенко «Ми граємо»;

— Самостійна художня діяльність: малювання світлофора;

— Настільні ігри «Склади дорогу», «Куди їде автомобіль»;

— Тренінг «Перейди правильно дорогу»;

— Конструктивні ігри «Гараж», «Дороги».

— Читання твору С.Маршака «Світлофор»;

— Креативна діяльність «Автомобіль майбутнього», малювання;

— Рухливі ігри «Пішоходи і автомобілі», «Горобчики і автомобілі»;

— Психогімнастика «Звуки дороги».

Читання творів В.Клименка «Хто найважливіший на вулиці»;

— Самостійна художня діяльність «Безпека на дорозі», оформлення виставки малюнків;

— Брейн-ринг «Діти і вулиця»;

— Сюжетно-рольова гра «Подорож».

 

V ДЕНЬ

ЗДОРОВ’Я ДИТИНИ

       Час   проведення         Молодша група     Середня група Старша група
І половина дня — Дидактичні ігри « У саду чи на городі», «Відгадай на дотик»;

— Сюжетно-рольова гра «Овочевий ринок»;

— Ліплення «Смачні та корисні фрукти»;

— Закріплення правил миття рук та обличчя у повсякденні;

— Читання вірша Г Бойка «Здоровим будь».

— Розповідь вихователя про користь овочів, фруктів та правила їх вживання;

— Дидактична гра

« Відгадай за смаком»;

— Сюжетно-рольова гра «кухарі»;

— Заняття «Вітаємо мило духмяне і рушничок полотняний;

— Читання оповідання Д.Орлової «П’ять справ перед сном».

— Психогімнастика «Заводні іграшки»;

— Бесіда про небезпеку брудних рук;

-Заняття «Здоров’я дітей – майбутнє країни»;

— Сюжетно-рольова гра «Лікарня».

Прогулянка — Психогімнастика «Неслухняні ведмедики»;

— Дидактичні ігри «Де чий ніс», « Чий голосок»;

— Розповідь вихователя «Помічники людини – очі, вуха, ніс»;

— Розгляд води в калюжах, закріпити знання про небезпеку брудної води;

— Бесіда про користь загартування, збереження здоров’я дітей;

— Дидактична гра «Знайди предмет із заплющеними очима»;

— Рухлива гра «Заборонений рух»;

— Розповідь твору М.Коцюбинського «Десять робітників».

— Бесіда про лікарські рослини;

— Дидактичні ігри «Вершки та корінці», «З якого дерева плід»;

— Бесіда за змістом твору І.Січовика «Хліб чи халва»;

— Вивчення вірша Г.Бойка «Носовичок»;

— Читання твору К.Чуковського «Мийдодир».

ІІ половина дня — Сюжетно-рольова гра «Моя квартира»,  розширювати знання про необхідність дотримання чистоти в приміщенні;

— Малювання «Носовичок для ляльки»;

— Рухлива вправа «Якщо хочеш бути здоровим, роби так».

— Дидактична гра «Щоб здоров’я добре мати, про

здоров’я треба дбати»;

— Моделювання ситуації про послідовність дій щодо дотримування розпорядку дня;

— Сюжетно-рольова гра «Сім’я», закріпити набуті знання про ведення здорового способу життя.

— Дидактична гра «У кого що болить», вчити надавати першу допомогу;

— Драматизація казки «Лікар Айболить»;

— Колективна робота зі створення книжки «Що робити, щоб не хворіти»;

— Рухливі ігри «Ми веселі дошкільнята», «Хто далі стрибне».

 

М А Т Е Р І А Л И

 семінару для вихователів-методистів

закладів дошкільної освіти

 м. Вінниці

 

«Показовий день «Тижня безпеки дитини» з практичним відпрацюванням дій на випадок надзвичайних, несприятливих побутових, нестандартних ситуацій та в умовах загрози терористичного акту, евакуацією учасників освітнього процесу а обслуговуючого персоналу із ЗДО (об’єктовим тренуванням)»

Мета семінару: підвищити рівень поінформованості учасників щодо формування основ безпеки життєдіяльності дошкільників відповідно до програми виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина».

 

Завдання семінару:

  • підвищити рівень обізнаності вихователів щодо використання різноманітних методів і прийомів роботи з дітьми з метою формування основ безпеки життєдіяльності дошкільників;
  • пошук засобів розв’язання проблеми та застосування інтерактивних форм роботи;
  • поглибити знання щодо змісту;
  • сприяти обміну досвіду між педагогами ДНЗ.

 

 

ПРОБЛЕМИ БЕЗПЕКИ ДИТИНИ

Консультація для вихователів-методистів

Вихователь-методист В.І. Куляс

    Проблема безпеки дитини, її уміння захистити себе завжди була актуальною, а останнім часом загострюється все більше. За результатами опитування, яке було проведено у дошкільних закладах, близько третини дітей 5-річного віку та близько половини дітей 6-річного віку самостійно грають на вулиці. Більше 50% дітей обох вікових груп батьки залишають вдома одних, без нагляду дорослих.

Спеціалісти відмічають високий рівень травматизму серед старших дошкільників та молодших школярів. І якщо серед учнів переважає вуличний травматизм, то дошкільники частіше отримують побутові, домашні травми. Ось чому, починаючи з дошкільного віку, так важливо формувати у дітей свідоме розуміння цінності власного життя та здоров’я, розуміння особистої відповідальності за них.

Існуючі освітні програми з валеології та охорони безпеки життєдіяльності ще не отримали значного поширення, а головне, вони недостатньо зорієнтовані на дітей молодших вікових груп. До того ж ці програми мають здебільшого описовий, пізнавальний характер, а ті поради, що в них даються («Не суй пальці до розетки», «Не розмовляй з незнайомими людьми» і інші), є вказівкою не до реальних дій, а до не дій.

Найбільш вдалою формою є ігровий тренінг. Для дошкільняти включення в гру просте і природне, дитина не грає у життя, а живе у грі. А тому практичні знання, які вона отримує у ході тренінгу, не опосредовані, а є результатом реально набутого життєвого досвіду.

Через ігрову ситуацію тренінг дозволяє кожній дитині побувати в ситуації, яка подібна критичній життєвій, та самостійно чи за допомогою групи знайти вірне рішення, відпрацювати алгоритм поведінки в тій чи іншій надзвичайній ситуації. Опанування алгоритмом дає дитині можливість при зустрічі з новою ситуацією вже самій обирати той тип поведінки, який дозволить їй захистити себе.

Хід кожного заняття – тренінгу визначається реакцією дітей, їх рівнем обізнаності. Постійним є лише коло питань, які пропонуються для вирішення.

Це можуть бути наступні питання:

— як вести себе, якщо заблукали на вулиці, в магазині, на вокзалі;

— як можна звернутися за допомогою до міліціонера, до перехожих;

— як позбавитися від спілкування з настирливим перехожим;

— як виконувати основні правила дорожнього руху для пішоходів;

— як вести себе, якщо порізав палець тощо.

Ігровий тренінг, спрямовуючи дітей на пошук виходу із кризової ситуації, сприяє розвитку їх пошукової активності. Однак не варто при цьому нехтувати негативним досвідом дітей, адже тільки проживаючи, відчуваючи негативні ситуації, людина стає обачливішою.

Як свідчить практика, переваги ігрового тренінгу полягають ще й в тому, що він має психопрофілактичний ефект. Зустріч з ситуацією, яка може спричинити травму, навіть розповідь про неї викликає у дитини страх. Програвання ж ситуації дозволяє зняти його або зменшити напругу. У той же час при проведенні ігрового тренінгу з основ безпеки не можна ототожнювати гру з реальністю (якщо до квартири спробують залізти крадії, ти можеш вести себе так, як у цій грі). Даючи таку інструкцію, дорослий підсвідомо підтримує тривожні очікування дитини у той час, коли перед ним стоїть зовсім інше завдання – заспокоїти дитину, але при цьому ненав’язливо дати їй модель поведінки в небезпечній ситуації. Важливо також, щоб гра не нагадувала екзамен. Не варто зводити ситуації лише до запитання: «Як треба вчинити у такому випадку?» Не обов’язково вводити в гру елементи чарівної казки – це може відволікати дітей від основної мети.

Знання дитиною того, що можна, чого не можна робити і чому сприяють розвитку її життєвої компетентності, заохочують самостійність у різних видах діяльності з дорослими, зберігають почуття довіри до світу та оточуючих.

Сценарій тематичної розваги-інсценізації

з навчання дітей основ БЖД

для дітей старшого дошкільного віку

«Щоб не трапилось біди, обережні будьте ви!»

Хід розваги:                                                                                                      

Із – за ширми лялькового театру зявляється лікар Айболить.

Лікар Айболить.

Добрий день  мої  малята,

Любі хлопчики й дівчата.

А я лікар Айболить

Чи у кого щось болить ?

Ведуча.

Ні. В садочку діти всі здорові,

Всі веселі і бадьорі.

Лікар Айболить.

Дуже радий я за вас.

Тож розкажіть мені

Які це здорові ?

Відповіді дітей.

Лікар Айболить.

 Дорожчого за здоров’я нічого немає

Ви дорослі і малята про це пам’ятайте!

Ви здоров’я бережіть звечора і зранку.

На вулиці, бережіться, щоб не було травми.

Загадка від Лікаря Айболіта.

Він красивий, кольоровий,

Має зір такий чудовий,

Перехрестя регулює

Ще й права свої диктує.

Хто це, діти?

Діти.

Світлофор.

 

Звіт про проведення тижня безпеки дорожнього руху в ЗДО №46 ...

Ведуча.

А зараз ви подивитеся, що трапилось із Незнайком.

Цей хлопчик прийшов із книги, яку написав відомий дитячий письменник

М. Носов. З ним завжди трапляються всілякі пригоди.

(Забігає Незнайко, шукає, де б заховатися).

Ведуча.

Що трапилося, Незнайку?

Незнайко. Та нічого! Подумаєш, всі мене повчають – не так ходжу, не там ходжу.

(Заходить Світлофор).

Світлофор. Ага, спіймався!

Незнайко. Хто ти такий, щоб мене вчити? Я тебе не знаю!

 

Світлофор.   Я яскравий, кольоровий,

Маю зір такий чудовий,

Перехрестя регулюю –

Ще й права свої диктую.

Незнайко.    Дивись, який поважний,

Стоїш, вогниками блимаєш.

Я тут і без тебе обійдуся!

Світлофор. Ну, якщо ви можете без мене обійтись, то я піду від вас!

(Обурений світлофор виходить).

Ведуча. Що ти наробив, Незнайку?  Якщо у нас не буде світлофора, то може трапитись багато біди на дорозі. Діти, ви знаєте, для чого потрібен світлофор?

Ведуча. Давайте розкажемо Незнайкові про важливу роль світлофора на дорозі.

(Виходять 3-є  дітей із кольоровими кругами, що символізують вогники світлофора).

  • У світлофора три кольори,

І для дорослих, і для дітвори:

Ось засвітився червоний – стій!

Через дорогу рушати не смій!

  • Жовтий засяяв – уважним будь!

Тільки зелений відкриє путь.

  • Разом рушаємо я і ти –

На світло зелене можна іти.

(Виходять   3-є  дітей).

  • Треба знати всім як слід

„Пішохідний перехід”.

Тут малесенька людина

Попереджує машини:

Зачекайте, не спішіть ,

Пішохода пропустіть.

  • А це „ зебра” не проста

Без копит і без хвоста.

Лиш біленькі смужки має

Не лежить і не гуляє.

Хочеш перейти дорогу,

Враз прийде на допомогу.

  • Я постовий, стою на мостовій,

Швидко руку простягаю,

Жезлом враз махаю

І за мить усе змінилось –

Всі машини зупинились.

Ведуча. Бачиш, Незнайку, які правила знають діти, а ти їх знаєш?

Незнайко. Та я, та я … ні ! (Сором’язливо).

Ведуча. Ми допоможемо тобі вивчити правила поведінки на дорозі. А для того, щоб повернувся наш Світлофор, ми заспіваємо про нього пісню.

Пісня «Світлофор – він друг для нас».

(Під час пісні  повертається Світлофор).

Ведуча. Ми дуже раді, що ти повернувся до нас.

Незнайко. Вибач, що я тебе образив. Я все, все зрозумів.

Світлофор. Добре! Я тобі вибачу, але ти повинен вивчити правила поведінки на дорозі, а допоможуть тобі всі діти.

Діти разом:

Знак червоний – треба стати!

Жовтий мовить – зачекати!

Знак зелений з висоти –

Дорогу можна перейти!

Тиждень безпеки життєдіяльності 2018р., - ДНЗ №3

Лікар Айболить.  Ось які виховані діти, мені дуже сподобалося як вони вивчили правила поведінки на дорозі. Але обережними треба бути не тільки на дорозі і вдома, коли ви граєтесь, і в дитсадку.

Ведуча. Ось послухайте таке:

Кожна іграшка чудова

І цікава й кольорова,

Але іноді, малята,

Може шкоди вам завдати.

Тож на правила зважайте

Від біди застерігайте.

Тож давайте всі ми разом

Знак «обережності» покажемо.

Ведуча показує знак обережності (піднятий вгору вказівний палець).

Ведуча. Діти, а ви знаєте, що означає цей жест?

Діти. Бути обережним, уважним, обачним…

Вихователь. Уважними і обережними треба бути і під час ігор з іграшками.

Дівчинка з м’ячиком:

А у мене гарний м’ячик,

Я люблю, коли він скаче.

Його можна підкидати,

А ще влучно в ціль кидати.

А у вас ? (Звертається до інших дітей з іграшками).

Хлопчик з машинкою:

А у мене є машина –

Вона їде без упину

А у вас ?

Дівчинка з лялькою:

В мене стільки є ляльок –

Наче справжній дитсадок.

Всіх ляльок я доглядаю,

І годую, й напуваю,

І гуляти їх веду,

І у ліжечко кладу.

А у вас ?

Дівчинка та хлопчик з м’якими іграшками:

Ведмедики й зайчата,

Кумедні мавпенята,

Ми з вами любим гратись,

Свій настрій піднімати.

А у вас ?

Дитина з книжкою:

Я люблю книжки читати,

І писати, й малювати.

Математика й читання –

Це улюблені завдання.

Ведуча. Ви дуже гарно розповіли про свої улюблені іграшки. Ці іграшки цікаві, а головне – безпечні.

(Заходить Незнайко із рогаткою в руках і з ранцем).

Незнайко. Всім привіт!

Діти. Привіт!

Незнайко. А що ви тут робите?

Діти. Ми граємось!

Незнайко.  А я теж на дорозі погрався, постріляв з рогатки пташок, сам у парку погойдався на гойдалці, промок під дощем а потім розпалив вогонь і висушився.

Ведуча. Незнайку, хіба так граються? ! (Показує знак обережності).

1 дитина. Гратися на дорозі не можна! (Показує знак обережності).

2 дитина. Стріляти з рогатки дуже небезпечно!

3 дитина. Вулиця – не місце для гри!

4 дитина. А розпалювати дітям вогонь, зовсім не можна!

Ведуча.  Незнайку, ти знаєш ці правила?

Незнайко. Я не звик прислухатись

До чужих порад.

Навіщо правила учити?

Мені добре й так!

(Незнайко розглядає іграшки дітей).

Незнайко. А я теж приніс із собою іграшки. Ось подивіться!

(Висипає із портфеля свої «іграшки» – цвяхи, кнопки, зламані іграшки, ножиці, сірники, різні дрібні предмети).

Тиждень безпеки відбувся у ДНЗ №9 "Росинка" (21.10 -25.10). Новини ...

Ведуча.     Це іграшки у тебе?

Незнайку зачекай,

З цим гратися не можна,

На правила зважай!

1-ша дитина  (показує кнопку і пальчик):

На кнопку можна боляче наступити і боляче вколотися.

2  дитина (показує зламану іграшка):

Зламаною іграшкою можна травмувати руку.

3 дитина (показує цвях):

          Гострим предметом можна боляче вколотися.

4 дитина (показує намистинки, ґудзики):

А дрібні предмети деякі діти полюбляють брати до рот. Це дуже небезпечно!

5 дитина (показує сірники):

         А сірники – це зовсім не іграшка!

Ведуча. Діти, поясніть Незнайкові, чому це так.

1 дитина:  «Сірник маленький – а лихо велике!»

2 дитина: «Сірники не тронь – в сірниках вогонь!»

3 дитина: «З вогнем не грайся – обпечешся!»

(Незнайко опускає голову –  йому соромно).

Незнайко. Я все, все зрозумів, мені дуже соромно, що я не знаю цих правил. Але я хочу їх вивчити і буду гратися із справжніми безпечними іграшками.

Лікар Айболить.  Ось і про іграшки безпечні та небезпечні ми всі дізналися.

Ведуча.

Дуже сердитим буває вогонь,

Злим, як змій, і жорстоким, як ворог.

Не зігріє він ваших долонь,

Може все спопелити на порох.

Будьте, діти, з вогнем обережні,

Вивчіть правила протипожежні:

1 дитина.  Для розваги і для гри

Сірників ти не бери !

Бо з вогнем погані жарти –

Жартувати з ним не варто!

 

2 дитина.  Не розпалюй сам багаття,

Ані в лісі, ані в хаті.

Легко вогник запалить,

Та не просто погасить!

3 дитина. Якщо з вогнем пустувати –

Можна неприємність мати.

Лиш єдина пройде мить –

І навколо все згорить.

4 дитина. Телевізор, плитку, праску

Умикати нам не слід.

Пам’ятаймо це, будь ласка,

Бо від цього стільки бід!

Тиждень безпеки життєдіяльності в ДНЗ №14 | Відділ освіти ...

5 дитина. Пам’ятайте, кожен з Вас:

Де бензин, мастило, газ,

Там вогонь не підпускай –

Спалахне усе, і край!

Лікар Айболить.

Бачу, всі ви молодці!

Гляньте, на картинки ці:

Що змальовано на них?

Хто нам, діти, пояснить?

Діти беруть сюжетні картинки про пожежу і шикуються в рядок).

1 дитина (показує картинку, де діти ховаються під стіл).

          Не ховайся у куток, а вогонь гаси ти!

Як вогонь іще малий, чашкою води залий!

2 дитина (показує картинку, на якій  хлопець засипає вогонь піском).

Чи піском засип, накрий,

Щоб не міг ожити !

Гей, виходь, з вогнем на бій,

Подолать його зумій!

3 дитина (показує картинку, де  діти вибігають з палаючого будинку).

А якщо вогонь не згас,

І багато диму,

Вибігай з кімнати враз

Із дітьми малими!.

Всіх, хто є у домі,

Швидше клич на поміч.

Всі діти:  На поміч, на поміч!

(Обігрування – діти виносять іграшки з уявно палаючого будинку).

Ведуча. Так, але спочатку, хлопчики й дівчатка,

Скористайтесь телефоном, якщо є поблизу він.

Номер цей усім відомий :

Всі діти: «101».

Гра «Назви  домашню адресу».

Ведуча. А зараз хлопчики й дівчатка,

Пропоную вам загадки відгадати.

  • Хвіст дерев’яний, залізний рот

Скрізь вистачає мені турбот.  (Сокира).

  • Грушка – й не грушка:

Вушка ще й дужка.

Порожнє бринчить,

А повне – мовчить. (Відро).

  • Я вмію все робити:

Копати, прикидати,

Невже ви не впізнали?

Звичайної…  (лопати).

  • Круглий червоний циліндр стоїть

Натиснеш на ніс йому –

І струмінь – полетить.  (Вогнегасник).

Ведуча. Чи зустрічали ви, діти, всі ці предмети в нашому садочку? Де саме? (Куток протипожежної безпеки).

 

Ведуча. Спішить, сурмить:

– «Дорогу дай!»

Моргає синім оком.

Примчиться вчасно –

І біда, людей обійде боком. (Пожежна машина).

Ведуча. Молодці! А зараз, нагадайте нашим гостям, чим можна гасити вогонь, коли він ще маленький?

(Водою, піском, ковдрою, вогнегасником).

Ведуча.  А чим не можна гасити?

(Руками, духами, парфумами).

 Лікар Айболить. Мо- ло – дці!

А на кінець, я вам хочу сказати:

Всі ви діти  добре грали,

І багато нас навчили.

Щоб знання великі мати,

Треба розум розвивати,

Гостре око, слух, терпіння,

А тоді прийде  уміння.

І про тебе  в сам кінець

Люди скажуть «МОЛОДЕЦЬ!»

Лікар Айболить.

Хоч  ви  зовсім малята,

Проте пам’ятайте,

Оці правила безпеки

Добре всі вивчайте!

 

Заняття для старшої групи

Тема. Надзвичайні ситуації. Правила поведінки під час                  надзвичайних ситуацій.

 Мета: поглибити знання дітей про надзвичайні ситуації; сформувати уявлення про причини їх виникнення, наслідки, закріпити правила поведінки під час НС та в період ліквідації їх наслідків; розвивати навички самозахисту та взаємодопомоги; закріпити знання номерів спецслужб; вміння викликати допомогу; виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я та життя.

Матеріали: слайди із зображенням НС , дид. гра «Номери спецслужб»- картки на кожну дитину, фломастери, ватно-марлеві пов’язки.

Хід  заняття

–Діти, сьгодні ми з вами ознайомимося із надзвичайними ситуаціями, які трапляються в житті людини і виробимо  правила  поводження в надзвичайних ситуаціях.

— Що означає поняття «надзвичайна ситуація»?                                                    «Надзвичайна ситуація» -це порушення нормальних умов життя людей.

-Діти, у житті нерідко трапляються події, що можуть призвести до загрози життя людей. Це аварії, стихійні лиха. Такі події прийнято називати надзвичайними ситуаціями.

— Які ви знаєте  надзвичайні події? Наведіть приклади. (Повінь, пожежа, аварія, катастрофа; гроза, град, злива,; ураган, смерч, землетрус, тощо)

У наш час людина здатна полетіти на Місяць, ми багато знаємо про інші планети, але сили природи нашої власної планети все ще нами не підкорені. Ми не можемо зупинити грозу, буревій, землетрус та інші стихійні лиха , тому ми повинні бути озброєні знаннями, як вести себе в різних ситуаціях , щоб зберегти своє життя.

-А ви знаєте , як потрібно себе вести під час надзвичайних ситуацій?

-Добре, зараз ми переглянемо слайди із зображенням  різних надзвичайних ситуацій і закріпимо правила поводження під час них.

(показ слайдів НС – гроза, злива, град,повінь, буревій, пожежа, землетрус, аварія на залізниці. Діти описують НС та розповідають правила поводження під час стихійного лиха).

— Про надзвичайні ситуації повідомляють по радіо чи телебаченню. Для того, щоб людина увімкнула радіо чи телевізор, використовують звуковий сигнал – завивання сирен, преривчасті гудки на підприємствах. Пам’ятайте, що це є попереджувальний сигнал ,,Увага всім!” Почувши його, негайно вмикайте радіоприймач чи телевізор і слухайте  інформацію служби надзвичайних ситуацій.

— Для допомоги населенню, яке потрапило у небезпеку, існують особливі рятувальні служби ; служба швидкої допомоги; служба надзвичайних ситуацій; пожежна охорона; поліція.

— Пригадайте рятувальні машини, з якими ми ще часто зустрічаємося в житті. (Швидка допомога,  поліція, пожежна машина )

— За якими номерами ми можемо їх викликати по телефону?

(101 – пожежна машина, 102 – поліція, 103 – швидка допомога )

 

-У вас на столах  картки і фломастери . Проведіть лінії від машин до номерів за якими їх можна викликати.

-Молодці. А зараз давайте уявимо, що увас щось трапилось. Як правильно викликати допомогу?  (Діти набирають номер спецслужби, називають причину дзвінка, адресу, своє прізвище та ім’я).

-Добре, я думаю, що ви  зможете все зробити правильно , якщо це буде потрібно.

 Лиха діти стережіться, та при цьому – не губіться.

Бо життя у нас одне, іншого не буде,                                                    Хай же сонечко ясне ніжно вас гулубить.                                            Хай всміхаються до вас і трава, і квіти,                                                  А тепер у добрий час, любі друзі, діти!

(Звук сирени.)

-Діти , поступила інформація про аварію на автозаправці, стався вибух. Термінова  евакуація.

— Швидко одягаємось, надіваємо  бейжики  і  ватно-марлеві пов’язки. Організовано, спокійно ідемо в укриття.

 

 

 

Ділова гра для вихователів

Тема: «Щоб дитяче життя оберігати, знання й уміння треба мати»

Мета: підвищувати професійну майстерність педагогів з питань формування елементарної компетенції з основ безпеки життєдіяльності; сприяти оволодінню педагогами основних знань та вмінь з безпеки життєдіяльності, вивченню правил поведінки у небезпечних ситуаціях та вмінню надавати першу медичну допомогу, виховувати відповідальне ставлення до життя та здоров’я малят.

Хід гри

Дорогі колеги! Ми раді бачити усміхнені обличчя і теплі погляди.

У дитсадку нашому

Радо вас вітаємо!

Як сумлінно працювати –

Ідей багато маємо.

Всі педагоги — дошкільнята – великі таланти:

Плекають вихованців, наче діаманти.

До кожної дитини – підхід особливий,

Тому малюк зростає творчий і щасливий.

Сьогодні в ділову гру пропонуємо пограти,

Про спільні творчі будні спільно розказати.

Кожний із нас педагогів, як яскрава та сяюча країна на великій планеті Дошколярія.

Одночасно з отриманням нової інформації на цій грі можна обговорити незрозумілі моменти, ставити запитання, тобто накопичувати власний досвід.

Для чого в нашому житті існують правила? (відповіді учасників)

Для того щоб ми могли ефективно працювати , потрібно прийняти правила.

Вправа « Правила для учасників ділової гри»

  1. Поважно ставитися до співрозмовника.
  2. Один говорить – усі слухають.
  3. Кожний має право на точку зору.
  4. Тут і зараз.
  5. Ми всі різні. Будьте толерантними.
  6. Час дорого цінується.
  7. Розминка.

Запитання

  • У яких видах діяльності та формах організації навчально – виховного процесу слід учити дітей бути обачними та обережними?(тематичні заняття, розваги, ігри, конкурси, естафети, змагання, екскурсії, прогулянки, читання творів, моделювання правильної поведінки, аналіз небезпечних ситуацій, перегляд фільмів, мультфільмів з тематики ОБЖД).
  • Назвіть види ігор, які допомагають тренувати та вчити дітей правил безпеки життєдіяльності(дидактичні,сюжетні, театралізовані, конструктивно – будівельні, рухливі).
  • Назвіть форми роботи з батьками щодо ОБЖ дошкільників(батьківські збори, індивідуальні та групові консультації, робота батьківських куточків, папок-пересувок, вікторини, розваги, відкриті заняття, запрошення батьків відвідати «Тиждень безпеки» в ДНЗ, індивідуальні: анкетування, співбесіди, консультації, відвідування вдома, загальні свята).
  1. Завдання. Далі пропоную вам назвати: Команді «А» — інтерактивні форми організації роботи з дітьми з БЖД; команді «Б» — інтерактивні фори взаємодії з батьками вихованців з БЖД.

(учасник команд на папірцях записують свої відповіді).

Інтерактивні форми роботи з дітьми з БЖД: гра — подорож, ігри змагання, турніри, хвилинки цікавинки, мозковий штурм, гра пошук, логічні ланцюжки, проблемні ситуації, креативно – інтелектуальний тренінг гра експеримент, виготовлення моделі, маршрутна гра, клуб веселих і кмітливих….

Інтерактивні форми взаємодії з батьками вихованців з БЖД: батьківська школа, День довіри, фотогазета, сімейний клуб,  аукціон ідей сімейної педагогіки, брейн – ринг, креативно – інтелектуальний тренінг, батьківські дебати, бліц – турнір…

  1. Наступна гра називається «Безпека від А до Я» — командам слід по черзі називати слово що якось відноситься до теми БЖД, перша буква яких є літерою абетки:

 

 

О — отрута;

П — пожежа, падіння;

Р — рак, руйнування, ртуть;

С — скло;

Т — термометр;

У — удар;

Ф — фрамуга, фара;

X — хімікати, хлор;

Ц — циклон;

Ч — чад;

Ш — шампіньйон, штепсель; Щ — щука, щупальці;

Ю — юрист;

Я — яма, ягода.

А — аварія;

Б — безпека, багор, буря, бджола;

В — водій, вода, вогонь;

Г — газ, голка;

Ґ — ґедзь, ґудзик;

Д —  діжка, дорога, джміль;

Е — евакуація, електрика;

Ж —життя;

З — змія;

І — іскра;

И — йод, йорж;

К — кропива;

Л — льодохід;

М — муха, мухомор;

Н — нападник;

  1. Пропонуємо вам вибрати з кошика запитання та пояснити, як ви . вчините в небезпечній ситуації (по три запитання):

Як зібрати ртуть з термометра, що розбився ?

  1. Відкрити кватирку або вікно для провітрювання;
  2. Великі кульки збирати за допомогою пензля, акуратно закочуючи їх в пакет, більш дрібні втягнути гумовою грушею або спринцівкою, а дрібні — приліпити на стрічку скотчу.

Які заходи першої медичної допомоги при обмороженні ви знаєте?

  1. Легенько потерти вушка чи щічки хусточкою або м’якеньким, шарфиком.
  2. Не можна терти побілілі місця снігом — не погоджуйся: шкіра й так травмована морозом, а снігом є ризик її зідрати.
  3. Вдома змерзлі ніжки чи ручки занурити у прохолодну воду, бо при зануренні в гарячу буде боляче.
  4. Випити теплого чаю, лягти та накрийся ковдрою, щоб добре зігрітися.
  5. Пальці не гнуться, щоки чи вуха білі, а дитина сама вдома — треба навчити дитину звернутись по допомогу до найближчих сусідів, зателефонувати батькам.

Коли ліфт на нас «ображається»?

  1. Не можна заходити до ліфта з незнайомими людьми.
  2. Діти не повинні самі користуватися ліфтом.
  3. Небезпечно стрибати та розгойдувати ліфт.
  4. Не можна смітити у ліфті, бо й самим неприємно буде ним користуватися.
  5. Якщо ліфт став між поверхами, не треба намагатися відчинити двері самостійно.
  6. Необхідно погукати на допомогу або натиснути на кнопку і сповістити про своє становище в мікрофон.

У кімнату залетіла оса — як слід вчинити?

Дитина обпеклася — як їй допомогти?

  1. Підставити опечене місце під кран з холодною водою.
  2. Змочити ватний тампон чи марлевий клаптик перекисом водню та прикласти на опечене місце.
  3. Якщо з’явились пухирі — у жодному разі не проколювати їх. Після води та перекису водню забинтувати опечене місце та звернутись по допомогу до спеціалістів.

У дитини носова кровотеча — як їй надати першу медичну допомогу?

  1. Нашкрябати снігу в холодильнику або загорнути шматочок льоду в хустинку, і покласти на перенісся, влаштуватися зручно, закинути голову та почекати.
  2. Дихати лише ротом.
  3. Розстебнути сорочку чи плаття, щоб легше було дихати.

4- Не плакати, бо сльози будуть потрапляти до носової порожнини і заважатимуть крові згортатися.

  1. Скрутити тампончики з вати, зволожити їх перекисом водню та вставити їх у ніздрі — це затримає кров і прискорить загоєння.
  2. Якщо кровотеча не зупиняється, звернутися за допомогою до спеціалістів.
Позитивні риси:

—        розсудливість;

—        обережність,

—        піклування,

—        чуйність,

—        допитливість,

—        співчуття,

—        врівноваженість,

—        витримка,

—        вихованість.

Негативні риси:

—        страх,

—        тривога,

—        довіра,

—        байдужість,

—        неуважність,

—        безвідповідальність,

—        ледарство,

—        безпечність,

—        легковажність.

  • Гра Команді «А» — зробити літаки, на них написати негативні риси, які формуються у дітей коли вони не дотримуються правил безпечної поведінки, назвати їх та запустити літаки. Команді «Б» зробити човники і на них відмітити позитивні риси, які формуються у дошкільнят під час дотримання норм безпечної поведінки.
  1. Завдання. Шановні педагоги, я називаю казки (по черзі кожній команді), вам необхідно назвати правило безпечної поведінки, якому вчать дітей герої чи події улюблених казок:
  • «Котик та півник»
  • «Три ведмеді»
  • «Сестриця Оленка та братик Іванко»
  • «Червона шапочка»
  • «Троє поросят»
  • « Рукодільниця »
  • «Умій зачекати»
  • «Кицин дім»
  1. Наступні завдання — командно розробити пам’ятки для дітей «Сам удома», «Увага — незнайомці!»:

«Сам удома»

  • Навчись користуватися дверним вічком;
  • не відчиняй двері нікому сторонньому, навіть людині в службовій формі та дитині;
  • не називай власну адресу по телефону, навіть якщо особа, яка те­лефонує, переконує тебе що знає твоїх, батьків;
  • не кажи особі, яка зателефонувала, що ти вдома сам;
  • якщо хтось ззовні намагається проникнути до вашого житла, дзвони до міліції «Ю2»-, або звертайся з вікна по допомогу до перехожих;
  • не дражни тварин, навіть домашніх;
  • ліки тобі мають давати лише батьки;
  • не чіпай термометр, він містить сильнодіючу отруту — ртуть;
  • не виходь на відкритий балкон;
  • не перехиляйся через підвіконня;
  • не бався з ножем та іншими гострими й дрібними предметами.

«Незнайомці на вулиці»

  • У жодному разі не сідай в машину до незнайомої особи, хоч би як тебе не вмовляли;
  • не вступай у розмову з незнайомими людьми на вулиці;
  • не приймай ласощів з рук сторонньої людини;
  • ніколи не йди з чужою людиною на її запрошення подивитися фільм, погратися іграшкою, зустрітися з близькими тощо — це може бути небезпечно;
  • якщо незнайомець силою намагається тебе кудись вести не соромся голосно кликати на допомогу;
  • не дозволяй чужій людині цілувати тебе та голубити це дозволено лише близьким;
  • не говори нікому, що ти залишаєшся сам, удома нікого нема;
  • не заходь, до ліфту зі сторонніми людьми;
  • . не користуйся ліфтом без супроводу дорослих членів твоєї родини;
  • не давай нікому ключі від квартири;
  • за необхідності звертайся по допомогу, до людей, які виконують службові обов’язки: міліціонер, військовий, касир, кондуктор тощо;
  • якщо незнайома особа просить тебе провести її, бо їй стало зле, не погоджуйся — виклич швидку допомогу.
  1. Завдання. Мозковий штурм «Правила для педагогів»

Мета: профілактика негативного впливу на емоційне здоров’я дітей.

Ознайомлюючи дітей з небезпекою, що криється у звичайних предметах довкілля, педагоги обов’язково дотримуються певних правил. Давайте, назвемо їх:

  • не лякати дитину;
  • не забирати небезпечний предмет;
  • розповідати про можливі негативні наслідки неправильного поводження з небезпечним предметом;
  • ілюструвати розповідь прикладами з власного життя або з життя казкових героїв;
  • показати й пояснити, як правильно поводитися з небезпечними предметами;
  • вправляти дітей у правильному поводженні з небезпечними предметами в соціально змодельованих ситуаціях.
  1. Завдання. Вправа «Перевір себе — правильно – неправильно» (Робота з перфокартами)

Мета: Виявити знання педагогів з розділу програми «Охорона життєдіяльності дітей».

За певний час кожен самостійно виконує завдання, які містяться на картках. Якщо згодні – ставите «+», якщо – ні, то даєте правильну відповідь.

  1. Сірник малий, а біда велика. Його цурайся, щоб не було лиха! (+)
  2. Мале полум’я гасять водою, піском, килимком. (+)
  3. При пожежі телефонуй «103»! (Неправильно, номер рятівної служби – «101»).
  4. Коли погасла газова горілка, не можна вмикати світло. (+)
  5. Під час пожежі потрібно відчинити вікна. (Неправильно, так полум’я спалахне ще сильніше).
  6. Коли пожежа в лісі чи полі, треба бігти за напрямком вітру. (+)
  7. Нерухомий автобус, автомобіль, тролейбус обходять позаду (+)
  8. Трамвай обходять також позаду. (Неправильно, трамвай обходять спереду).
  9. Дорогу можна переходити будь – де – водій пішохода завжди пропустить. (Неправильно, переходити вулицю можна лише в спеціально відведених місцях).
  10. Близько біля дороги гратися небезпечно (+)
  11. У транспорті можна їсти морозиво, цукерки, пиріжки (Неправильно, бо можна забруднити одяг свій та інших пасажирів).
  12. Можна переходити дорогу на жовте світло, бо машини ще стоять (Неправильно, жовте світло сигналізує водіям про готовність до руху).
  13. Під сонечком корисно гуляти весь день (Неправильно, можна отримати тепловий або сонячний удар, сонячний опік).
  14. Під час грози треба ховатися під деревом. (Неправильно, у високе дерево може вдарити блискавка).
  15. Під час повені необхідно піднятися на верхні поверхи (+)
  16. З чужими так цікаво про все говорити! (Неправильно, бо незнайомі особи можуть виявитися лихими людьми).
  17. Ліфт не для розваг. (+)
  18. Нічого страшного не буде, якщо ти сам піднімешся на ліфті (Неправильно, бо ліфт може застрягти між поверхами, і тоді буде неприємно).
  19. У машині кататися так цікаво, навіть, якщо нею керує незнайома людина! (Неправильно, водій – незнайомець може завдати тобі шкоду).
  20. Чужу кішку можна приголубити, вона ж бо така гарненька! (Неправильно, бо безпритульна кішка може тебе подряпати чи бути хворою на лишай).
  21. У собаки не можна забирати їжу. (+)
  22. Ліки дає лікар чи мама (+)
  23. Скалки збирати краще віником. (+)
  24. Йодом відкриті подряпини обробляти не можна. (+)
  25. Легкий опік необхідно підставляти під проточну воду. (+)
  26. Пара не гаряча. (Неправильно).
  27. Сироїжки можна їсти сирими. (Неправильно, малюкам взагалі не можна їсти будь – яких грибів, а дорослі повинні їх готувати).
  28. Чистими листками подорожника можна лікувати подряпини (+)
  29. Оса залишає в тілі жало при укусі. (Неправильно).
  30. чим більше ліків приймеш – тим скоріше видужаєш. (Неправильно, великою кількістю ліків можна отруїтися).
  31. Муха розповсюджує хвороби. (+)
  32. Якщо жувати жувальну гумку, то зуби чистити необов’язково (Неправильно, чистити зуби потрібно двічі на день, незалежно від того скільки жуйок ти зжуєш).
  33. Солодощі перед обідом шкодять апетиту. (+)
  34. Змій треба винищувати. (Неправильно, кожна жива істота має право на життя, а змій слід уникати).
  35. Стоп – кран у поїзді для того й поставлено, щоб при нагоді ним скористатися. (І правильно, і неправильно. Користуватися ним можна лише дорослим і виключно в аварійних ситуаціях).
  36. Так цікаво лоскотати п’яти товариша під водою. (Неправильно, товариш може захлинутися).
  37. Кликати на допомогу, коли бавишся на воді, дуже весело. (Неправильно, адже якщо тобі дійсно знадобиться допомога, то ніхто тобі не повірить).
  38. Гра « Покажи та відгадай»

За допомогою міміки та жестів показати виверження вулкана, повінь, блискавку, землетрус.(Один з команди показує явище без слів для гравців своєї команди).

Отже, шановні вихователі, спільно з вами ми дійшли висновку, як важливо формувати навички та вміння з безпеки життєдіяльності дошкільнят для збереження як здоров’я, так і життя наших вихованців.

— Наближається до кінця наш тренінг; ми пропонуємо вам, дорогі друзі, створити серце добрих побажань — кожна з команд напише на пазлах- частинках заповіт або побажання, якого слід дотримуватися, щоб всі ми жили в добрі, злагоді та любові (кожній команді про три пазла).

-Шановні педагоги! Щиро дякуємо вам за плідне, професійне спілкування!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рекомендації до ділової гри

щодо формування навичок та вмінь з безпеки життєдіяльності

  1. Створити безпечні умови для формування всебічно розвиненої творчої особистості дитини.
  2. Формувати елементарну компетенцію з питань безпеки у дітей дошкільного віку відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти.
  3. Виховувати основи безпечної поведінки дітей в різних життєвих ситуаціях, а також культуру безпеки у дорослих, відповідального ставлення до життя і здоров’я малят.
  4. Готувати дошкільників до реального життя, насиченого різними подіями, непередбачуваними ситуаціями тощо.
  5. Формувати у дітей культуру безпеки життєдіяльності, сприяти свідомому обранню ними здорового способу життя,розвивати  у дітей позитивні мотивації до вивчення питань особистої безпеки. Створити або поновити куточки з техніки безпеки в приміщенні закладу.
  6. Створити безпечне розвивальне середовище та налагодити систему роботи з безпеки життєдіяльності з дітьми і батьками, що включає комплекс взаємопов’язаних заходів.
  7. При організації освітньої роботи з формування основ безпечної поведінки у дітей дошкільного віку перевагу надавати  спостереженням, екскурсіям, цільовим прогулянкам, довірчим бесідам та розмовам віч-на-віч, моделюванню та аналізу проблемних ситуацій, різним видам ігрової, трудової  та пошуково-дослідницької діяльності, інтегрованим заняттям, розробленню спільних проектів, проведенню розваг, «Днів та тижнів безпеки».
  8. Залучати батьків до різних заходів: практичних семінарів-тренінгів, консультацій, родинних клубів за інтересами, участі у спільних проектах, виставках, розвагах і святах.

 

 

Тренінг «Сучасні підходи

до організації роботи з формування

навичок безпечної поведінки

у дошкільників»

                       Куляс В.І., вихователь-методист

 КЗ»ДНЗ №46 ВМР»

Методика «Входження в роботу»

Мета: установити контакти людей один з одним, знайти загальні «точки дотику». Сприяти прийняттю кожним з учасників особистої відповідальності за те, що відбувається, активізувати їх.

 

Учасники розміщуються по колу. Заняття починається з настроювання на конструктивну роботу. Ведучий говорить про цілі заняття.

У ході сьогоднішньої зустрічі нам необхідно розв’язати досить важливу проблему, дати відповіді на ряд запитань. Результативність роботи колективу значною мірою залежить від того, як добре ви знаєте й розумієте одне одного. Тож пропоную не тільки привітатися з колегами, а й повідомити про свої сильні сторони, особливі риси характеру.

 

«Будемо знайомі»

Вітання відбувається по колу («Я вмію…», «Мені подобається…», «Мене цікавить…» тощо).

— Чи отримали ви для себе корисну інформацію, яка дозволила ближче познайомитися з іншими? Сподіваюся, це допоможе вам у спільній роботі.

 

«Передавання запаленої свічки по колу»

  • Як ви вважаєте, що найцінніше для людини? Правильно, здоров’я та життя (запалює свічку, пропонує, щоб педагоги передавали її одне одному, намагаючись не загасити полум’я). Погляньте на свічку — вона яскраво світить, але полум’я це дуже тендітне, його не важко загасити. Так само легко можна втратити найцінніше, що є у людини, — життя, якщо не дбати про власне здоров’я і безпеку. Запалена свічка символізує крихкість і тендітність життя. Тож тема нашої зустрічі пов’язана з безпекою життєдіяльності й носить назву «Формування навичок та вмінь з безпеки життєдіяльності».

 

Бесіда

Семінар наш проводиться у формі тренінгу. Тренінг – це надзвичайно цікавий процес. Він допомагає пізнати себе і навколишній світ, змінити своє «Я» через спілкування, перебуваючи у неформальній і довірчій обстановці. Одночасно з отриманням нової інформації на тренінгу можна обговорювати незрозумілі моменти, ставити запитання, тобто накопичувати власний досвід.

Для чого в нашому житті існують правила? (відповіді учасників)

Для того щоб ми могли ефективно працювати , потрібно прийняти правила. Це закони групи, за якими вона живе під час семінару – тренінгу.

 

Вправа Правила для групи»

Мета: активізувати учасників до роботи.

  • Поважно ставитися до співрозмовника.
  • Один говорить – усі слухають.
  • Кожний має право на точку зору.
  • Тут і зараз.
  • Ми всі різні. Будь толерантним.
  • Час дорого цінується.
  • Двомовність і т.п.

 

Вправа «Очікування»

Мета: провести самооцінку комунікативних навичок і умінь кожного участника.

  Учасники отримають карточки зі знаками «+», «-», «?».

Завдання: знайти своє місце на цих сходинках і стати туди у відповідності зі своїми власними уявленнями про дану проблему.

 

Інтелектуальна розминка

Мета: активізувати знання педагогів з охорони життя і здоров’я дітей, норм поведінки у надзвичайних ситуаціях. Розвивати логічне мислення, вміння швидко відповідати на поставлене питання.

 

Ведуча. Зараз ми проведемо інтелектуальну розминку. Ви уважно слухаєте питання і якомога швидше даєте відповідь. Відповідати треба коротко – одним словом.

  За кожну правильну відповідь учасник отримує фішку. Виграє той, у кого більше фішок.

  1. Маленький, непомітний, любить бруд? (Мікроб).
  2. Пристрій, який допомагає побачити мікроб? (Мікроскоп).
  3. Хороші слова, які приємно чути в свою адресу? (Комплімент).
  4. Частина дороги, якою рухається транспорт? (Проїзна частина).
  5. Тварина, назвою якої позначають частину дороги? (Зебра).
  6. Пристрій, який відіграє важливу роль в регулюванні дорожнього руху? (Світлофор).
  7. Звуковий інструмент співпрацівника ДАІ? (Свисток).
  8. «Мовчазний інструмент співпрацівника ДАІ? (Жезл).
  9. Люди героїчної професії, які проходять через вогонь, воду та мідні труби? (Пожежні).
  10. Макет Землі? (Глобус).
  11. Двоє рідних – сестра і брат: одну всі бачать, але не чують; другого всякий чує, але не бачить? (Блискавка, грім).
  12. То вперед, то назад ходить – бродить самокат, як зупиниш – горн, продірявить море? (Праска).
  13. Весь скляний фігурний дім, золотий вогонь сховався в нім. Вдень він спить, а як проснеться – світлим полум’ям займеться? (Ліхтар).
  14. Скільки б не їв, ніколи ситим не буде? (Вогонь).

 

 Вправа «Класифікація»

Мета: поглибити знання педагогів щодо організації та змісту роботи з дітьми з формування безпечної поведінки в довкіллі. Класифікувати види діяльності.

Організуючи роботу з безпеки життєдіяльності дошкільників, ми розуміємо необхідність формування компетентності  дитини у всіх сферах. Відповідно до Базового компонента дошкільної освіти в Україні діти повинні мати певний обсяг знань та вмінь, які дадуть їй змогу почуватися безпечно. Формувати ці навички можна різними способами. Тож давайте складемо таблицю «Класифікація  видів діяльності планування роботи з БЖД із дітьми».

  • Свята, розваги та театралізована діяльність.
  • Заняття, ігрові тренінги.
  • Наочність, ТЗН, перегляд ілюстрацій.
  • Пішохідні переходи, екскурсії, спостереження.
  • Бесіди, обговорення, художнє слово.
  • Пошуково – дослідницька діяльність, моделювання ситуацій.
  • Образотворча діяльність, індивідуальна робота.
  • Ігрова, практична діяльність, фізичні вправи.

 

Обговорення «Проблема по колу»

   Учасники розподіляються на 3 групи за допомогою методу «Знайди свій колір». (Звучить музика. Педагоги обєднуються в групи за кольоровими наклейками). Сформовані команди розташовуються за столами. Кожна обирає педагога, який виконуватиме роль експерта.

Нам потрібно обговорити декілька проблем, пов’язаних із темою зустрічі. На кожному столі є конверт і аркуш паперу. У верхній частині конверта написано: «Проблема, яка мене хвилює, полягає в…». Кожна група протягом 3 хвилин обговорює і записує можливі варіанти розв’язання проблеми, вкладає аркуш у конверт і передає його іншій групі за годинниковою стрілкою, отримуючи конверт від групи зліва. Під час обговорення наступної проблеми (запис якої отриманий від іншої групи), не слід дивитися на попередні пропозиції.

Так триває, доки всі конверти не пройдуть по колу. Після цього експертна група вивчає пропозиції, відзначає найбільш цікаві.

 

ЗМІСТ КОНВЕРТІВ

  1. Проблема, яка мене хвилює, полягає в тому, як правильно організувати навчально-виховний процес щодо підвищення рівня безпеки життєдіяльності.
  2. Проблема, яка мене хвилює, полягає в тому, які методи можна використовувати у роботі з дітьми з метою виховання в них навичок безпечної поведінки.
  3. Проблема, яка мене хвилює, полягає в тому, яку наочність, ігри можна використовувати при роботі з дітьми з даного питання.

 

«Пять чудес програми»

Мета: виявити, конкретизувати й узагальнити знання педагогів. Вправляти в умінні працювати підгрупами.

Всі учасники поділяються на 5 команд. (лічилка до 5)

У якому розділі програми закладено вивчення правил безпеки? («Дитина у довкіллі»)

В цьому розділі передбачено цілеспрямоване формування безпечного поводження з небезпечними для життя дитини інструментами, технічними приладами, побутовою технікою тощо.

На які умовні частини можемо розділити навчання безпеки життєдіяльності у дошкільному навчальному закладі? Заповнюється схема.

Здоров’я
Побут

 

 

 

Дитина
Вогонь
Природа
Вулиця

 

 

 

 

 

 

Кожна команда дає характеристику, даючи відповіді на запитання:

  1. В якому розділі програми розглядається дане питання?
  2. Навести теми з даної частини.
  3. Навести приклади з досвіду роботи.

 

Мозковий штурм  «Правила для педагогів»

Мета: профілактика негативного впливу на емоційне здоров’я дітей.

Ознайомлюючи дітей з небезпекою, що криється у звичайних предметах довкілля, педагоги обов’язково дотримуються певних правил. Давайте, назвемо їх:

  • не лякати дитину;
  • не забирати небезпечний предмет;
  • розповідати про можливі негативні наслідки неправильного поводження з небезпечним предметом;
  • ілюструвати розповідь прикладами з власного життя або з життя казкових героїв;
  • показати й пояснити, як правильно поводитися з небезпечними предметами;
  • вправляти дітей у правильному поводженні з небезпечними предметами в соціально змодельованих ситуаціях.

 

Вправа «Перевір себе — правильно – неправильно» (Робота з перфокартами)

Мета: Виявити знання педагогів  з розділу програми «Охорона життєдіяльності дітей».

За певний час кожен самостійно виконує завдання, які містяться на картках. Якщо згодні – ставите «+», якщо – ні, то даєте правильну відповідь.

  1. Сірник малий, а біда велика. Його цурайся, щоб не було лиха! (+)
  2. Мале полум’я гасять водою, піском, килимком. (+)
  3. При пожежі телефонуй «103»! (Неправильно, номер рятівної служби – «101»).
  4. Коли погасла газова горілка, не можна вмикати світло. (+)
  5. Під час пожежі потрібно відчинити вікна. (Неправильно, так полум’я спалахне ще сильніше).
  6. Коли пожежа в лісі чи полі, треба бігти за напрямком вітру. (+)
  7. Нерухомий автобус, автомобіль, тролейбус обходять позаду (+)
  8. Трамвай обходять також позаду. (Неправильно, трамвай обходять спереду).
  9. Дорогу можна переходити будь – де – водій пішохода завжди пропустить. (Неправильно, переходити вулицю можна лише в спеціально відведених місцях).
  10. Близько біля дороги гратися небезпечно (+)
  11. У транспорті можна їсти морозиво, цукерки, пиріжки (Неправильно, бо можна забруднити одяг свій та інших пасажирів).
  12. Можна переходити дорогу на жовте світло, бо машини ще стоять (Неправильно, жовте світло сигналізує водіям про готовність до руху).
  13. Під сонечком корисно гуляти весь день (Неправильно, можна отримати тепловий або сонячний удар, сонячний опік).
  14. Під час грози треба ховатися під деревом. (Неправильно, у високе дерево може вдарити блискавка).
  15. Під час повені необхідно піднятися на верхні поверхи (+)
  16. З чужими так цікаво про все говорити! (Неправильно, бо незнайомі особи можуть виявитися лихими людьми).
  17. Ліфт не для розваг. (+)
  18. Нічого страшного не буде, якщо ти сам піднімешся на ліфті (Неправильно, бо ліфт може застрягти між поверхами, і тоді буде неприємно).
  19. У машині кататися так цікаво, навіть, якщо нею керує незнайома людина! (Неправильно, водій – незнайомець може завдати тобі шкоду).
  20. Чужу кішку можна приголубити, вона ж бо така гарненька! (Неправильно, бо безпритульна кішка може тебе подряпати чи бути хворою на лишай).
  21. У собаки не можна забирати їжу. (+)
  22. Ліки дає лікар чи мама (+)
  23. Скалки збирати краще віником. (+)
  24. Йодом відкриті подряпини обробляти не можна. (+)
  25. Легкий опік необхідно підставляти під проточну воду. (+)
  26. Пара не гаряча. (Неправильно).
  27. Сироїжки можна їсти сирими. (Неправильно, малюкам взагалі не можна їсти будь – яких грибів, а дорослі повинні їх готувати).
  28. Чистими листками подорожника можна лікувати подряпини (+)
  29. Оса залишає в тілі жало при укусі. (Неправильно).
  30. чим більше ліків приймеш – тим скоріше видужаєш. (Неправильно, великою кількістю ліків можна отруїтися).
  31. Муха розповсюджує хвороби. (+)
  32. Якщо жувати жувальну гумку, то зуби чистити необов’язково (Неправильно, чистити зуби потрібно двічі на день, незалежно від того скільки жуйок ти зжуєш).
  33. Солодощі перед обідом шкодять апетиту. (+)
  34. Змій треба винищувати. (Неправильно, кожна жива істота має право на життя, а змій слід уникати).
  35. Стоп – кран у поїзді для того й поставлено, щоб при нагоді ним скористатися. (І правильно, і неправильно. Користуватися ним можна лише дорослим і виключно в аварійних ситуаціях).
  36. Так цікаво лоскотати п’яти товариша під водою. (Неправильно, товариш може захлинутися).
  37. Кликати на допомогу, коли бавишся на воді, дуже весело. (Неправильно, адже якщо тобі дійсно знадобиться допомога, то ніхто тобі не повірить).

 

Ярмарок нових ідей та аукціон посібників

Мета: презентація виготовленого ігрового приладдя та наочностей з питань безпеки дитини.

Зараз педагоги проведуть презентацію наочно – дидактичних посібників та ідей щодо вдосконалення роботи. Пропоную деякі з них виставити на аукціон.

Плата за вибором педагогів: за комплімент, за добру пораду, за дієву критику, за грошову винагороду тощо.

 

Підсумок роботи

Вихователі отримують карточки, на яких зображені сходинки зі знаками: «+», «-», «?».

Шановні колеги! Щоб з’ясувати необхідність і ефективність нашої зустрічі, пропоную кожному заповнити таблиці, які знаходяться на ваших столах. Запишіть власні думки стосовно доцільності та якості проведеної роботи, ставлення до запропонованої проблеми, розмістивши на сходинках відповідно до знаків. Щирі відповіді допоможуть оцінити важливість обраної теми, наскільки вона зацікавила учасників, а також, якщо потрібно, спланувати подальшу роботу в цьому напрямку. Дякую за співпрацю!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календар постів
Март 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
« Янв    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Випадковий мульт

Return to Top ▲Return to Top ▲