Форма авторизації

postheadericon Робота з педагогами

Ділова гра для вихователів

Тема: «Щоб дитяче життя оберігати, знання й уміння треба мати»

Мета: підвищувати професійну майстерність педагогів з питань формування елементарної компетенції з основ безпеки життєдіяльності; сприяти оволодінню педагогами основних знань та вмінь з безпеки життєдіяльності, вивченню правил поведінки у небезпечних ситуаціях та вмінню надавати першу медичну допомогу, виховувати відповідальне ставлення до життя та здоров’я малят.

Хід гри

Дорогі колеги! Ми раді бачити усміхнені обличчя і теплі погляди.

У дитсадку нашому

Радо вас вітаємо!

Як сумлінно працювати –

Ідей багато маємо.

Всі педагоги — дошкільнята – великі таланти:

Плекають вихованців, наче діаманти.

До кожної дитини – підхід особливий,

Тому малюк зростає творчий і щасливий.

Сьогодні в ділову гру пропонуємо пограти,

Про спільні творчі будні спільно розказати.

Кожний із нас педагогів, як яскрава та сяюча країна на великій планеті Дошколярія.

Одночасно з отриманням нової інформації на цій грі можна обговорити незрозумілі моменти, ставити запитання, тобто накопичувати власний досвід.

Для чого в нашому житті існують правила? (відповіді учасників)

Для того щоб ми могли ефективно працювати , потрібно прийняти правила.

Вправа « Правила для учасників ділової гри»

  1. Поважно ставитися до співрозмовника.
  2. Один говорить – усі слухають.
  3. Кожний має право на точку зору.
  4. Тут і зараз.
  5. Ми всі різні. Будьте толерантними.
  6. Час дорого цінується.
  7. Розминка.

Запитання

  • У яких видах діяльності та формах організації навчально – виховного процесу слід учити дітей бути обачними та обережними?(тематичні заняття, розваги, ігри, конкурси, естафети, змагання, екскурсії, прогулянки, читання творів, моделювання правильної поведінки, аналіз небезпечних ситуацій, перегляд фільмів, мультфільмів з тематики ОБЖД).
  • Назвіть види ігор, які допомагають тренувати та вчити дітей правил безпеки життєдіяльності(дидактичні,сюжетні, театралізовані, конструктивно – будівельні, рухливі).
  • Назвіть форми роботи з батьками щодо ОБЖ дошкільників(батьківські збори, індивідуальні та групові консультації, робота батьківських куточків, папок-пересувок, вікторини, розваги, відкриті заняття, запрошення батьків відвідати «Тиждень безпеки» в ДНЗ, індивідуальні: анкетування, співбесіди, консультації, відвідування вдома, загальні свята).
  1. Завдання. Далі пропоную вам назвати: Команді «А» — інтерактивні форми організації роботи з дітьми з БЖД; команді «Б» — інтерактивні фори взаємодії з батьками вихованців з БЖД.

(учасник команд на папірцях записують свої відповіді).

Інтерактивні форми роботи з дітьми з БЖД: гра — подорож, ігри змагання, турніри, хвилинки цікавинки, мозковий штурм, гра пошук, логічні ланцюжки, проблемні ситуації, креативно – інтелектуальний тренінг гра експеримент, виготовлення моделі, маршрутна гра, клуб веселих і кмітливих….

Інтерактивні форми взаємодії з батьками вихованців з БЖД: батьківська школа, День довіри, фотогазета, сімейний клуб,  аукціон ідей сімейної педагогіки, брейн – ринг, креативно – інтелектуальний тренінг, батьківські дебати, бліц – турнір…

  1. Наступна гра називається «Безпека від А до Я» — командам слід по черзі називати слово що якось відноситься до теми БЖД, перша буква яких є літерою абетки:

 

 

О — отрута;

П — пожежа, падіння;

Р — рак, руйнування, ртуть;

С — скло;

Т — термометр;

У — удар;

Ф — фрамуга, фара;

X — хімікати, хлор;

Ц — циклон;

Ч — чад;

Ш — шампіньйон, штепсель; Щ — щука, щупальці;

Ю — юрист;

Я — яма, ягода.

А — аварія;

Б — безпека, багор, буря, бджола;

В — водій, вода, вогонь;

Г — газ, голка;

Ґ — ґедзь, ґудзик;

Д —  діжка, дорога, джміль;

Е — евакуація, електрика;

Ж —життя;

З — змія;

І — іскра;

И — йод, йорж;

К — кропива;

Л — льодохід;

М — муха, мухомор;

Н — нападник;

  1. Пропонуємо вам вибрати з кошика запитання та пояснити, як ви . вчините в небезпечній ситуації (по три запитання):

Як зібрати ртуть з термометра, що розбився ?

  1. Відкрити кватирку або вікно для провітрювання;
  2. Великі кульки збирати за допомогою пензля, акуратно закочуючи їх в пакет, більш дрібні втягнути гумовою грушею або спринцівкою, а дрібні — приліпити на стрічку скотчу.

Які заходи першої медичної допомоги при обмороженні ви знаєте?

  1. Легенько потерти вушка чи щічки хусточкою або м’якеньким, шарфиком.
  2. Не можна терти побілілі місця снігом — не погоджуйся: шкіра й так травмована морозом, а снігом є ризик її зідрати.
  3. Вдома змерзлі ніжки чи ручки занурити у прохолодну воду, бо при зануренні в гарячу буде боляче.
  4. Випити теплого чаю, лягти та накрийся ковдрою, щоб добре зігрітися.
  5. Пальці не гнуться, щоки чи вуха білі, а дитина сама вдома — треба навчити дитину звернутись по допомогу до найближчих сусідів, зателефонувати батькам.

Коли ліфт на нас «ображається»?

  1. Не можна заходити до ліфта з незнайомими людьми.
  2. Діти не повинні самі користуватися ліфтом.
  3. Небезпечно стрибати та розгойдувати ліфт.
  4. Не можна смітити у ліфті, бо й самим неприємно буде ним користуватися.
  5. Якщо ліфт став між поверхами, не треба намагатися відчинити двері самостійно.
  6. Необхідно погукати на допомогу або натиснути на кнопку і сповістити про своє становище в мікрофон.

У кімнату залетіла оса — як слід вчинити?

Дитина обпеклася — як їй допомогти?

  1. Підставити опечене місце під кран з холодною водою.
  2. Змочити ватний тампон чи марлевий клаптик перекисом водню та прикласти на опечене місце.
  3. Якщо з’явились пухирі — у жодному разі не проколювати їх. Після води та перекису водню забинтувати опечене місце та звернутись по допомогу до спеціалістів.

У дитини носова кровотеча — як їй надати першу медичну допомогу?

  1. Нашкрябати снігу в холодильнику або загорнути шматочок льоду в хустинку, і покласти на перенісся, влаштуватися зручно, закинути голову та почекати.
  2. Дихати лише ротом.
  3. Розстебнути сорочку чи плаття, щоб легше було дихати.

4- Не плакати, бо сльози будуть потрапляти до носової порожнини і заважатимуть крові згортатися.

  1. Скрутити тампончики з вати, зволожити їх перекисом водню та вставити їх у ніздрі — це затримає кров і прискорить загоєння.
  2. Якщо кровотеча не зупиняється, звернутися за допомогою до спеціалістів.
Позитивні риси:

—        розсудливість;

—        обережність,

—        піклування,

—        чуйність,

—        допитливість,

—        співчуття,

—        врівноваженість,

—        витримка,

—        вихованість.

Негативні риси:

—        страх,

—        тривога,

—        довіра,

—        байдужість,

—        неуважність,

—        безвідповідальність,

—        ледарство,

—        безпечність,

—        легковажність.

  • Гра Команді «А» — зробити літаки, на них написати негативні риси, які формуються у дітей коли вони не дотримуються правил безпечної поведінки, назвати їх та запустити літаки. Команді «Б» зробити човники і на них відмітити позитивні риси, які формуються у дошкільнят під час дотримання норм безпечної поведінки.
  1. Завдання. Шановні педагоги, я називаю казки (по черзі кожній команді), вам необхідно назвати правило безпечної поведінки, якому вчать дітей герої чи події улюблених казок:
  • «Котик та півник»
  • «Три ведмеді»
  • «Сестриця Оленка та братик Іванко»
  • «Червона шапочка»
  • «Троє поросят»
  • « Рукодільниця »
  • «Умій зачекати»
  • «Кицин дім»
  1. Наступні завдання — командно розробити пам’ятки для дітей «Сам удома», «Увага — незнайомці!»:

«Сам удома»

  • Навчись користуватися дверним вічком;
  • не відчиняй двері нікому сторонньому, навіть людині в службовій формі та дитині;
  • не називай власну адресу по телефону, навіть якщо особа, яка те­лефонує, переконує тебе що знає твоїх, батьків;
  • не кажи особі, яка зателефонувала, що ти вдома сам;
  • якщо хтось ззовні намагається проникнути до вашого житла, дзвони до міліції «Ю2»-, або звертайся з вікна по допомогу до перехожих;
  • не дражни тварин, навіть домашніх;
  • ліки тобі мають давати лише батьки;
  • не чіпай термометр, він містить сильнодіючу отруту — ртуть;
  • не виходь на відкритий балкон;
  • не перехиляйся через підвіконня;
  • не бався з ножем та іншими гострими й дрібними предметами.

«Незнайомці на вулиці»

  • У жодному разі не сідай в машину до незнайомої особи, хоч би як тебе не вмовляли;
  • не вступай у розмову з незнайомими людьми на вулиці;
  • не приймай ласощів з рук сторонньої людини;
  • ніколи не йди з чужою людиною на її запрошення подивитися фільм, погратися іграшкою, зустрітися з близькими тощо — це може бути небезпечно;
  • якщо незнайомець силою намагається тебе кудись вести не соромся голосно кликати на допомогу;
  • не дозволяй чужій людині цілувати тебе та голубити це дозволено лише близьким;
  • не говори нікому, що ти залишаєшся сам, удома нікого нема;
  • не заходь, до ліфту зі сторонніми людьми;
  • . не користуйся ліфтом без супроводу дорослих членів твоєї родини;
  • не давай нікому ключі від квартири;
  • за необхідності звертайся по допомогу, до людей, які виконують службові обов’язки: міліціонер, військовий, касир, кондуктор тощо;
  • якщо незнайома особа просить тебе провести її, бо їй стало зле, не погоджуйся — виклич швидку допомогу.
  1. Завдання. Мозковий штурм «Правила для педагогів»

Мета: профілактика негативного впливу на емоційне здоров’я дітей.

Ознайомлюючи дітей з небезпекою, що криється у звичайних предметах довкілля, педагоги обов’язково дотримуються певних правил. Давайте, назвемо їх:

  • не лякати дитину;
  • не забирати небезпечний предмет;
  • розповідати про можливі негативні наслідки неправильного поводження з небезпечним предметом;
  • ілюструвати розповідь прикладами з власного життя або з життя казкових героїв;
  • показати й пояснити, як правильно поводитися з небезпечними предметами;
  • вправляти дітей у правильному поводженні з небезпечними предметами в соціально змодельованих ситуаціях.
  1. Завдання. Вправа «Перевір себе — правильно – неправильно» (Робота з перфокартами)

Мета: Виявити знання педагогів з розділу програми «Охорона життєдіяльності дітей».

За певний час кожен самостійно виконує завдання, які містяться на картках. Якщо згодні – ставите «+», якщо – ні, то даєте правильну відповідь.

  1. Сірник малий, а біда велика. Його цурайся, щоб не було лиха! (+)
  2. Мале полум’я гасять водою, піском, килимком. (+)
  3. При пожежі телефонуй «103»! (Неправильно, номер рятівної служби – «101»).
  4. Коли погасла газова горілка, не можна вмикати світло. (+)
  5. Під час пожежі потрібно відчинити вікна. (Неправильно, так полум’я спалахне ще сильніше).
  6. Коли пожежа в лісі чи полі, треба бігти за напрямком вітру. (+)
  7. Нерухомий автобус, автомобіль, тролейбус обходять позаду (+)
  8. Трамвай обходять також позаду. (Неправильно, трамвай обходять спереду).
  9. Дорогу можна переходити будь – де – водій пішохода завжди пропустить. (Неправильно, переходити вулицю можна лише в спеціально відведених місцях).
  10. Близько біля дороги гратися небезпечно (+)
  11. У транспорті можна їсти морозиво, цукерки, пиріжки (Неправильно, бо можна забруднити одяг свій та інших пасажирів).
  12. Можна переходити дорогу на жовте світло, бо машини ще стоять (Неправильно, жовте світло сигналізує водіям про готовність до руху).
  13. Під сонечком корисно гуляти весь день (Неправильно, можна отримати тепловий або сонячний удар, сонячний опік).
  14. Під час грози треба ховатися під деревом. (Неправильно, у високе дерево може вдарити блискавка).
  15. Під час повені необхідно піднятися на верхні поверхи (+)
  16. З чужими так цікаво про все говорити! (Неправильно, бо незнайомі особи можуть виявитися лихими людьми).
  17. Ліфт не для розваг. (+)
  18. Нічого страшного не буде, якщо ти сам піднімешся на ліфті (Неправильно, бо ліфт може застрягти між поверхами, і тоді буде неприємно).
  19. У машині кататися так цікаво, навіть, якщо нею керує незнайома людина! (Неправильно, водій – незнайомець може завдати тобі шкоду).
  20. Чужу кішку можна приголубити, вона ж бо така гарненька! (Неправильно, бо безпритульна кішка може тебе подряпати чи бути хворою на лишай).
  21. У собаки не можна забирати їжу. (+)
  22. Ліки дає лікар чи мама (+)
  23. Скалки збирати краще віником. (+)
  24. Йодом відкриті подряпини обробляти не можна. (+)
  25. Легкий опік необхідно підставляти під проточну воду. (+)
  26. Пара не гаряча. (Неправильно).
  27. Сироїжки можна їсти сирими. (Неправильно, малюкам взагалі не можна їсти будь – яких грибів, а дорослі повинні їх готувати).
  28. Чистими листками подорожника можна лікувати подряпини (+)
  29. Оса залишає в тілі жало при укусі. (Неправильно).
  30. чим більше ліків приймеш – тим скоріше видужаєш. (Неправильно, великою кількістю ліків можна отруїтися).
  31. Муха розповсюджує хвороби. (+)
  32. Якщо жувати жувальну гумку, то зуби чистити необов’язково (Неправильно, чистити зуби потрібно двічі на день, незалежно від того скільки жуйок ти зжуєш).
  33. Солодощі перед обідом шкодять апетиту. (+)
  34. Змій треба винищувати. (Неправильно, кожна жива істота має право на життя, а змій слід уникати).
  35. Стоп – кран у поїзді для того й поставлено, щоб при нагоді ним скористатися. (І правильно, і неправильно. Користуватися ним можна лише дорослим і виключно в аварійних ситуаціях).
  36. Так цікаво лоскотати п’яти товариша під водою. (Неправильно, товариш може захлинутися).
  37. Кликати на допомогу, коли бавишся на воді, дуже весело. (Неправильно, адже якщо тобі дійсно знадобиться допомога, то ніхто тобі не повірить).
  38. Гра « Покажи та відгадай»

За допомогою міміки та жестів показати виверження вулкана, повінь, блискавку, землетрус.(Один з команди показує явище без слів для гравців своєї команди).

Отже, шановні вихователі, спільно з вами ми дійшли висновку, як важливо формувати навички та вміння з безпеки життєдіяльності дошкільнят для збереження як здоров’я, так і життя наших вихованців.

— Наближається до кінця наш тренінг; ми пропонуємо вам, дорогі друзі, створити серце добрих побажань — кожна з команд напише на пазлах- частинках заповіт або побажання, якого слід дотримуватися, щоб всі ми жили в добрі, злагоді та любові (кожній команді про три пазла).

-Шановні педагоги! Щиро дякуємо вам за плідне, професійне спілкування!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рекомендації до ділової гри

щодо формування навичок та вмінь з безпеки життєдіяльності

  1. Створити безпечні умови для формування всебічно розвиненої творчої особистості дитини.
  2. Формувати елементарну компетенцію з питань безпеки у дітей дошкільного віку відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти.
  3. Виховувати основи безпечної поведінки дітей в різних життєвих ситуаціях, а також культуру безпеки у дорослих, відповідального ставлення до життя і здоров’я малят.
  4. Готувати дошкільників до реального життя, насиченого різними подіями, непередбачуваними ситуаціями тощо.
  5. Формувати у дітей культуру безпеки життєдіяльності, сприяти свідомому обранню ними здорового способу життя,розвивати  у дітей позитивні мотивації до вивчення питань особистої безпеки. Створити або поновити куточки з техніки безпеки в приміщенні закладу.
  6. Створити безпечне розвивальне середовище та налагодити систему роботи з безпеки життєдіяльності з дітьми і батьками, що включає комплекс взаємопов’язаних заходів.
  7. При організації освітньої роботи з формування основ безпечної поведінки у дітей дошкільного віку перевагу надавати  спостереженням, екскурсіям, цільовим прогулянкам, довірчим бесідам та розмовам віч-на-віч, моделюванню та аналізу проблемних ситуацій, різним видам ігрової, трудової  та пошуково-дослідницької діяльності, інтегрованим заняттям, розробленню спільних проектів, проведенню розваг, «Днів та тижнів безпеки».
  8. Залучати батьків до різних заходів: практичних семінарів-тренінгів, консультацій, родинних клубів за інтересами, участі у спільних проектах, виставках, розвагах і святах.

 

 

Календар постів
Апрель 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
« Мар    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
Випадковий мульт

Return to Top ▲Return to Top ▲