Форма авторизації

postheadericon Робота з дітьми

  1. ДИДАКТИЧНІ ІГРИ ПО ОБЖД

 

Молодша група

«Добери іграшку Тетянці»

Мета : закріпити знання дітей про предмети побуту, якими можна (не можна) гратися. Розвивати увагу. Виховувати почуття взаємодопомоги.

Матеріал : лялька, картинки із зображення різних предметів.

Хід гри :

Вихователь пропонує дітям, щоб вони допомогли Тетянці обрати  з предметів ті, якими можна гратися

 

Ускладнення. Вихователь пропонує дітям, щоб вони допомогли Тетянці обрати  з предметів ті, якими не можна гратися

 

 

Молодша група

«Склади електроприлад»

Мета : закріпити знання дітей про електроприлади, їх призначення. Розвивати вміння складати ціле з частин. Виховувати обачність.

Матеріал: розрізні картинки електричних прилади

Хід гри

Вихователь роздає дітям конверт з розрізаними на частини електроприладами. Дитина складає прилад, називає його і пояснює призначення.

Ускладнення. Збільшити кількість розрізних частин.

 

 

Молодша група

«Наш друг Світлофор»

Мета : засвоїти з дітьми сигнали світлофора. Розвивати увагу. Виховувати дисциплінованих пішоходів і майбутніх водіїв.

Матеріал : світлофор, картки «Пішохід іде», «Пішохід стоїть», «Вантажна машина», «Автомобіль», кольорові кружки.

Хід гри :

Вихователь роздає дітям картки, «запалює» вогник Світлофора, а діти показують відповідні картки.

 

Ускладнення. Вихователь показує картки. А діти кольорові кружки, що відповідають сигналам світлофора.

 

 

Молодша група

«Склади пожежну машину»

Мета : закріпити знання дітей про будову та призначення пожежноїмашини, їх призначення. Розвивати вміння складати ціле з частин. Виховувати увагу.

Матеріал: силуетне зображення пожежної машини без частин та набір частин.

Хід гри

Вихователь повідомляє, що необхідно «відремонтувати» пожежну машину і роздає дітям силуетне зображення пожежної машини без частин та набір частин. Діти складають, називають частини, їх призначення.

 

Ускладнення. Діти заплющують очі. Вихователь тим часом забирає в дітей деякі частини машини. Вони повинні відгадати якої частини не стало.

 

Молодша – середня  група

«Так і не так»

Мета : вчити дітей відрізняти небезпечні для життя ситуації від безпечних. Розвивати увагу. Виховувати бажання дотримуватися правил безпеки.

Матеріал: дві картки – із червоним та зеленим кружечком, картинки із зображення небезпечних і безпечних дій дітей.

Хід гри

Вихователь показує по черзі картинки із зображення небезпечних і безпечних дій дітей. Діти піднімають червону картку на небезпечні для життя дії, а зелену – безпечні (дозволені).

Ускладнення. Вихователь роздає дітям картинки із зображення небезпечних і безпечних дій дітей. А на дошці виставляє картки – із червоним та зеленим кружечком. Діти повинні розкласти свої картинки на відповідні дві групи.

 

Молодша – середня група

«Раз, два, три, що може бути небезпечно – знайди»

Мета : закріпити знання дітей про джерела небезпеки в будинку. Розвивати кмітливість, увагу. Виховувати почуття товариськості.

Правила : не штовхатися, не відбирати предмети один в одного.

Матеріал : ігровий куточок із предметами домашнього вжитку, призи (смайлики)

Хід гри :

Вихователь відвертається й рахує до трьох чи п’яти (за потребою – до 10), а гравці за цей час мають узяти на макеті або в ігровому куточку ті предмети, які, на їхню думку, можуть бути небезпечними. Вихователь спільно з дітьми перевіряє правильність виконання завдання.

Ускладнення. Пригадати правила безпечного користування. За це отримують додаткові смайлики.

 

Молодша – середня група

«Який гриб (рослина) зайва»

Мета : закріпити з дітьми назви та зовнішній вигляд їстівних та отруйних грибів (лікарських та отруйних рослин). Розвивати уважність. Виховувати обачність та безпечне ставлення до свого здоров’я.

Матеріал : картинки із зображення грибів (рослин)

Хід гри :

Вихователь виставляє картинки із зображенням грибів (рослин), а діти визначають що зайве і дають назву.

 

Ускладнення. Вихователь роздає  кожній дитині картку з зображенням грибів (рослин). Потрібно визначати який гриб (рослина) серед них зайва.

 

Середня  група

 «Оціни вчинок казкового героя»

Мета : закріпити  правила поводження з незнайомцями на прикладах казкових героїв. Розвивати вміння оцінювати поведінку інших. Виховувати обачність

Матеріал : ілюстрації до казок «Колобок», «Котик і Півник», «Вовк і семеро козенят»,  «Червона шапочка» та інші.

Хід гри :

Вихователь пропонує дітям розглянути ілюстрації до казок, розповісти що на них зображено, дати оцінку діям героїв, пригадати правило.

 

Ускладнення. Вихователь описує ситуацію, а діти знаходять ілюстрацію.

Середня група

Дидактична гра

«Склади електричний прилад і кухонно-гарячий предмет»

Мета : закріпити знання дітей про електроприлади та кухонно-гарячі предмети, їх назви, призначення, правила обачної поведінки. Розвивати вміння складати ціле з частин. Виховувати обачність та безпечне ставлення до свого здоров’я.

Матеріал: розрізні картинки електроприладів та кухонно-гарячих предметів,

Хід гри

Вихователь роздає дітям конверт з розрізаними на частини електроприладами кухонно-гарячих предметів. Дитина складає картинку, дає назву, розповідає про  призначення і правила обачної поведінки.

Ускладнення. Вихователь об’єднує дітей по 3-4 чоловіка. Перемішує розрізні картинки. Кожній дитині називає предмет, який вона повинна скласти.

 

 

Середня група

Дидактична гра

«Зєднай по крапочках»

Мета : закріпити знання дітей про джерела небезпеки в побуті. Розвивати дрібну моторику, уміння вести лінію по крапках. Виховувати бажання доводити розпочату справу до кінця.

Матеріал : картки із зображенням контурів предметів із крапок.

Хід гри.

Вихователь пропонує з’днати крапки, розфарбувати предмет, який утворився, і розповісти чим він небезпечний.

Ускладнення. Вихователь пропонує картки із частковим зображенням контурів предметів із крапок. Дітям необхідно не лише з’єднати, а й домалювати.

 

Середня  — старша група

Дидактична гра

«Який дорожній знак зайвий»

Мета : закріпити знання дітей про дорожні знаки. Розвивати вміння виділяти зайве з ряду. Виховувати увагу.

Матеріал : картки з зображенням дорожніх знаків

Хід гри.

Вихователь роздає кожній дитині картку з зображенням дорожніх знаків, серед яких є зайві. (відповідно до вікової групи). Діти повинні визначити його (накрити фішкою) та назвати решту знаків.

Ускладнення. Збільшити кількість зайвих знаків.

 

Середня група – старша група

Дидактична гра

«Що потрібно для гасіння пожежі»

Мета : закріпити знання дітей про предмети протипожежного щита. Розвивати вміння обирати значиме серед зайвого. Виховувати безпечність.

Матеріал : по 2 картки (з пустими клітинками) на кожну дитину та набір картинок.

Хід гри.

Вихователь пропонує дітям розкласти картинки на дві картки : на червону те, що потрібно для гасіння пожежі, а на зелену ні.

Ускладнення. Діти закривають очі, вихователь міняє місцями картинки з однієї картки на іншу. Потрібно знайти , що стало не так.

 

 

 

Середня група – старша група

Дидактична гра

«Які предмети є причиною виникнення пожежі»

Мета : закріпити знання дітей про предмети, що можуть спричинити пожежу. Закріпити правила користування вогненебезпечними предметами. Розвивати вміння обирати значиме серед зайвого. Виховувати безпечність.

Матеріал : по 2 картки (з пустими клітинками) на кожну дитину та набір картинок.

Хід гри.

Вихователь пропонує дітям розкласти картинки на дві картки : на червону те, що може спричинити пожежу, а на зелену ні.

Ускладнення. Діти закривають очі, вихователь міняє місцями картинки з однієї картки на іншу. Потрібно знайти , що стало не так.

 

Середня група – старша група

Дидактична гра

«Їстівні та отруйні гриби»

Мета : закріпити знання дітей про отруйні та їстівні гриби. Розвивати вміння класифікувати рослини. Виховувати обачність та безпечне ставлення до свого здоров’я.

Матеріал : картки (поділена на дві частини) на кожну дитину та набір картинок грибів.

Хід гри.

Вихователь пропонує дітям розкласти картинки з зображенням грибів на своїй  картці : зліва – їстівні, справа – отруйні. Пригадати назви, назвати правила обережного поводження з грибами.

Ускладнення. Вихователь роздає дітям картки з розкладеними картинками. Потрібно знайти помилку.

 

Середня група – старша група

Дидактична гра

«Кошик бабусі Медуниці»

Мета : закріпити знання дітей про лікарські та отруйні рослини. Закріпити цілющі властивості лікарських рослин. Розвивати вміння класифікувати рослини. Виховувати обачність та безпечне ставлення до свого здоров’я.

Матеріал : картинки з зображенням рослин, два кошика.

Хід гри: Вихователь роздає дітям картинки з зображенням рослин і пропонує їм допомогти бабусі Медуниці зібрати кошик. Діти, в кого лікарські рослини, несуть їх до кошика бабусі Медуниці, а,  в кого отруйні, в інший.

Ускладнення. 1. Вихователь описує, що можна лікувати рослиною. Діти відгадують назву і в кого є ця рослини несуть до кошика.

  1. Вихователь розкладає всі картинки на столі. На рахунок «1,2,3» діти обирають тільки лікарські (або отруйні) рослини і складають у відповідний кошик.

 

Середня — старша група

Дидактична гра

«Добери картинку»

Мета : закріпити знання дітей про правила поведінки на вулиці, дорозі, лісі та інших місцях. Розвивати увагу, вміння слухати. Виховувати бажання дотримуватися правил безпеки

Матеріал : картинки із зображенням різних ситуацій на кожну дитину.

Хід гри.

Вихователь називає правило, а діти показують відповідну картинку.

Ускладнення. Вихователь показує картинку, а діти називають правило.

 

Старша  група

Дидактична гра

«Оціни вчинок»

Мета : закріпити знання дітей про правила поведінки на вулиці, дорозі, лісі та інших місцях. Розвивати увагу, вміння слухати. Виховувати бажання дотримуватися правил безпеки

Матеріал : картинки із зображенням позитивних і негативних дій  в різних ситуаціях на кожну дитину.

Хід гри.

Вихователь роздає дітям картинки з зображенням різних ситуацій. Діти повинні описати, дати оцінку поведінці дітей, назвати правило безпечного поводження (при негативних діях).

 

Ускладнення. Вихователь роздає дітям картинки з зображенням різних ситуацій і пропонує їх розкласти на дошці на позитивні і негативні.

 

Старша група

Дидактична гра

«Який електроприлад увімкнено»

Мета : закріпити знання дітей про електроприлади, їх назви, призначення, правила обачної поведінки. Розвивати увагу, окомір, дрібну моторику. Виховувати обачність та безпечне ставлення до свого здоров’я.

Матеріал: картки – лабіринти (з однієї сторони картинки електроприладів, від яких йдуть переплутані дроти. З іншої сторони розетки), олівці.

Хід гри

Вихователь роздає дітям картки-лабіринти і пропонує дізнатися який електроприлад увімкнено, дати назву, призначення, правила поводження.

Ускладнення. Вихователь називає електроприлад, а діти шукають чи він увімкнений.

 

Старша  група

Дидактична гра

«Небезпечні та безпечні предмети»

Мета : закріпити знання дітей про безпечні та небезпечні предмети.  Закріпити правила користування безпечними предметами. Розвивати вміння класифікувати предмети. Виховувати безпечність.

Матеріал : по 2 картки (з пустими клітинками) на кожну дитину та набір картинок.

Хід гри.

Вихователь пропонує дітям розкласти картинки на дві картки : на червону те, що є небезпечним для життя, а на зелену ні. Пояснити свій вибір.

Ускладнення. Діти закривають очі, вихователь міняє місцями картинки з однієї картки на іншу. Потрібно знайти, що стало не так.

 

Старша  група

Дидактична гра

«Які дії слід виконати під час пожежі»

Мета : закріпити з дітьми правила поводження з вогнем, вправляти в умінні серед запропонованих дій знаходити ті, що виконуються при пожежі, позначивши їх відповідними фішками. Виховувати почуття небезпеки щодо вогню.

Матеріал : кружки, аркуш паперу з зображенням дій.

Хід гри :

Дітям пропонується аркуш паперу з різними діями. Пот­рібно накрити червоним кружком ті, що не можна виконувати під час пожежі і зеленим ті що можна виконувати при пожежі, аргументуючи свою відповідь.

Ускладнення. Поділити на дві команди. Виграє та, яка швидше і правильно виконає завдання

 

 

Старша група

Дидактична гра

 «Дорожні знаки»

Мета. Навчити дітей орієнтуватися за дорожніми знаками, дотримуватись правил дорожнього руху. Ви­ховувати вміння бути ввічливими, уважними один до  одного.

Ігрове завдання. Орієнтуватися в дорожній ситуації.

Правила гри. Дотримуватись правил дорожнього руху. Контролювати виконання правил іншими.

Матеріал. Медальйони—дорожні знаки: «світло­фор», «пішохідний перехід», «діти», «в’їзд забороне­но», «місце стоянки», «пункт медичної допомоги», «рух прямо», «телефон» і т. д.; медальйони — легкові та вантажні машини різного призначення. Контрольні талони з відривними пелюстками, звірятка.

 

Хід гри.

Дітей ділять на пішоходів, дорожні знаки, автомобілі й одягають на них відповідні медальйони-атрибути. До­рожні знаки займають свої місця. Спочатку в дорогу відправляються пішоходи, а тих, хто порушив правила дорожнього руху, знаки затримують. Автомобілі оцінюють  правильність поведінки пішоходів і вимоги дорожніх знаків. Потім вони самі відправляються в дорогу. Недисциплінованих або неуважних знаки затримують, а їхню поведінку оцінюють пішоходи. Гру повторюють до тих пір, доки всі не вивчать правила дорожнього руху.

Ускладнення

Варіант 1.

Тепер знакам більше буде турботи — в путь одночасно вирушають пішоходи і автомобілі. Затриманих порушників оцінюють всі разом. За кожне порушення відривають пе­люстку з контрольного талона. Виграє той, у кого зберег­лись усі пелюсточки.

Доцільно використати загадки про дорогу, світлофор.

Варіант 2.

Придумати проблемні ситуації, в які можна потрапити під час подорожі (пішоходи-звірятка). Наприклад, зайчик побіг на червоне світло. Запропонувати дітям розіграти альтер­нативне вирішення даної ситуації: автомобілі різко загаль­мували, наїхали один на одного, утворилась пробка; хтось наїхав на зайця: заєць встиг перебігти вулицю, але збив з ніг пішохода. Ситуації придумувати разом з дітьми.

Варіант 3.

Грають дві групи по двоє-троє (водії й пішоходи). Вони сідають з двох боків стола, на якому намальовані проїжджа частина вулиці й тротуар, виставлені по одному-два до­рожні знаки. Поява кожного нового знака провокує нову дорожню ситуацію. Далі хід гри — як і в попередніх ситуаціях.

 

Старша група

Дидактична гра

«Перехрестя»

Мета : вчити дітей правилам переходу і поводження на перехресті. Розвивати увагу. Виховувати дисциплінованість.

Матеріал : Малюнок перехрестя, набір карток, крейда.

Хід гри.

Уважно ознайомившись з малюнком, діти зображують крейдою перехрестя вулиць. Той, хто водить, тримає три картки: на одній намальована машина, на другій — чо­ловічок, на третій — нічого не зображено. Коли вгору підня­то картку з машиною — діти мають стояти на місці, коли чисту картку або з малюнком пішохода — хлопчики та дівчатка можуть переходити «дорогу», але тільки після відповідного звукового або словесного сигналу.

Ускладнення. Розучити з дітьми невеличкий віршик про перехрестя. Тепер пішоходом стає той, хто чітко й виразно розповість його і дотримуватиметься сигналів регулюваль­ника.

 

Старша група

Дидактична гра

Транспорт і пішоходи

Варіант 1

 Мета : Практично  засвоїти правила дорожнього руху.

Ігрове завдання. Пройти або проїхати без порушень.

Правила гри. Рухатися і зупинятися за сигналом. Вміло регулювати рух.

Матеріал : Емблеми із зображенням різних видів міського транспорту: автомобіль, трамвай, тролейбус, автобус. Світлофор. Квитки водія, візитні картки пішо­ходів. Свисток. Дорожні знаки.

Хід гри.

Дітей ділять на пішоходів, водіїв транспорту і пасажирів. Крім того, вибирають дітей-світлофорів і міліціонерів-регулювальників на перехрестях вулиць. За Сигналом ведучого (свисток) починається рух транспорту і пасажирів. Світлофори регулюють рух транспорту, а міліціонери слідкують за дотриманням правил руху. Якщо пішохід або водій порушив правила, міліціонер зупиняє рух, проколює квиток водія, а пішоходу пропонує стати пасажи­ром; або посидіти на лаві, щоб зі сторони подивитися і вив­чити правила руху. Крім того, міліціонер робить заміну на візитній картці пішохода. Виграють ті, в кого немає пору­шень.

В повторній грі діти міняються ролями.

Варіант ІІ

Мета. Розширення уявлень дітей про види транспорту; про видатні місця свого рідного міста; про роботу працівників транспорту, про значущість їхньої сумлінної праці. Розвиток уявлення дітей. Заохочува­ти дітей до самостійності, ініціативності, підтримувати радісну атмосферу в грі.

Матеріал. Разом з дітьми вирізати всі види транспорту, прикріпити до них стрічки. Діти вирізали стрічки до безкозирок матросів. Виготовляли кермо для автомашин, штурвал для катера чи теплохода, світлофор, приготували дорожні знаки.

Хід гри.

— Діти, подивіться на цю картину. Ви знаєте, яке місто зо­бражено на ній? (Київ].

—  А хочете, щоб ми більше дізналися про .наше місто? (Відповіді дітей).

— Давайте ми з вами здійснимо подорож містом. А на чо­му ми будемо подорожувати? Який транспорт ходить містом? (Відповіді дітей).

—  А в, нас з вами є всі ці види транспорту? Діти, хто з вас хоче бути водієм? (Вибір «водієм» виду транспорту),

— Діти, а щоб здійснити подорож містом, хто нам ще потрібен, окрім водія?

— Бензозаправник.  Екскурсовод.      (Діти розподіляють ролі між собою).

І ось подорож почалася. (В кімнаті розташовані дорожні знаки: вказівні, поперед­жувальні; картини з видами міста, де проживають діти. Наприклад, Київ).

Екскурсовод (з допомогою вихователя) запрошує зайня­ти свої місця в автобусі. Водій нагадує дітям, як потрібно себе поводити в місько­му транспорті (не кричати, на бігати, уважно слухати екскурсовода).

Екскурсовод. Ми з вами Ідемо вулицею М.Закревського, яка знаходиться на масиві Троєщина. Подивіться, які в нас широкі вулиці; як багато транспорту тут проїжджає.

— Чому ми зупинилися?

-Загорілося червоне світло світлофора. (Дитина-світлофор відкрила червоний кружечок на світлофорі). В цей час діти спостерігають за машинами, що зупини­лися. Але одна машина проїжджає мимо.

— Що це за машина, яка може їхати на червоне світло?  (Відповіді дітей).          Дорогою діти зупиняються біля ілюстрацій з видами міста. Виходять з транспорту, розглядають ілюстрації, доповню­ють розповіді екскурсовода, Біля пам’ятника Т.Г. Шевченку розповідають про його творчість, читають вірші. (Змінюють вид транспорту. Їхали автобусом, потім трам­ваєм, тролейбусом. Змінюють водіїв). Дорогою комусь з дітей стало погано, заболіла голова. — Що ж робити? — Подзвонити у Швидку допомогу. — А де знайти телефон?

(Під’їжджаємо до вказівного знаку «Телефон». На­бираємо «03». Викликаємо швидку допомогу. Приїхав лікар, зміряв температуру, подивився горло, надав першу допомогу (таблетку) і подорож продовжується).

Ускладнення гри. Під’їхали до річки Дніпро. Діти захотіли помилуватися Києвом з річки, продовжити подорож на ка­тері чи теплоході.

(Розподіл ролей — капітан, матрос, лікар, кок).

Один з матросів перевіряє у дітей квитки, лікар оглядає матросів, щоб всі були здорові.

Матрос. Товаришу капітан, всі пасажири на борту.

Капітан. Увага! Наш теплохід відправляється на екскурсію річкою Дніпро. Подати сигнал!

(Один з матросів змахує кілька разів прапорцем, теплохід відправляється в дорогу).

Капітан. Повний вперед!

Матрос. Я бачу золоті куполи.

Екскурсовод розповідає про Печерську лавру. Кок приго­щає пасажирів смачним обідом. Діти веселяться на палубі й співають, танцюють, милуються краєвидами Києва.

Екскурсовод. На цьому наша подорож-екскурсія містом закінчується. Дякуємо за увагу.

Старша група

Дидактична гра

«Ми – пішоходи»

Мета : закріпити сигнали світлофора. Розвивати окомір.

Матеріал. Фанерний ящик з прорізаними в ньо­му отворами, які обклеєні червоним, жовтим і зеле­ним папером; маленький м’яч.

Хід гри: У грі беруть участь 10-15 дітей. Переходячи зображене крейдою перехрестя, гравці по черзі кидають м’яч, цілячись у зелений отвір. Потрапив — перейшов вулицю. Якщо м’яч пролетів крізь червоне коло — дитина, вибуває з гри; крізь жовте — має право кинути ще раз.

Ускладнення. Гру можна проводи­ти як змагання, розділивши учасників на дві команди і вста­новивши 2 світлофори.

 

 

Старша група

Дидактична гра

«Хто проїде першим»

Мета. Узагальнити знання дітей про працю водіїв. Розвивати вміння робити правильний вибір.

Ігрове завдання. Вибрати машину з першочерговим вантажем.

Правила гри. Відповісти на запитання міліціонера. За бажанням проїхати першим, підняти руку.

Матеріал. Медальйони — путівки з машинами

різного призначення. Атрибути міліціонера: кашкет, жезл.

Хід гри.

Пригадайте разом з дітьми, яким уважним повинен бути міліціонер, котрий регулює рух, бо по вулиці в різних напрямках їздить багато машин. Куди вони прямують? Про це діти дізнаються, отримавши медальйони-путівники із зображенням машин різного призначення.

Міліціонер-регулювальник запитує водіїв куди вони їдуть, що везуть і чому їх потрібно пропустити швидше. Коли водій відповість на всі запитання, орієнтуючись на свій медаль­йон, міліціонер разом з іншими дітьми вирішує, чи потрібно його пропустити першим.

Проблемна ситуація. На перехресті зустрілися три ма­шини. Міліціонер-регулювальник вирішує, кого потрібно пропустити першим. Діти обговорюють його рішення, пого­джуються або заперечують.

1.Автобус з дітьми, вантажівка з будівельним матеріа­лом, фургон з морозивом.

  1. Швидка допомога, машина з хлібом, фургон з книж­ками.
  2. Пожежна машина, молоковоз, фургон з, меблями.
  3. Машина з військовослужбовцями, з овочами, з м’яс­ними продуктами.

За сигналом «Шлях відкритий» водій об’їздить кімнату, кладе медальйон на стіл і сідає на місце. Коли всі водії по­вернуться, медальйони розбирають інші діти. Вони вигаду­ють нові проблемні ситуації.

Ускладнення. Поновити набір медальйонів-путівок.

 

Старша група

Дидактична гра

«Чим і чому схожі й несхожі теплохід і автобус»

Мета. Вчити дітей порівнювати водний і наземний транспорт, розуміти залежність будови їх від середо­вища пересування, призначення і характер вантажу. Розвивати у дітей мислення, увагу, пам’ять. Виховува­ти спостережливість.

Матеріал : іграшки та картинки відповідного транспорту, жовті та зелені фішки

Хід гри.

Вихователь. Діти, до нас у групу прийшов лист від Оленки Чомучки, давньої нашої знайомої, яка весь час запитує, щось порівнює. Зараз Ті цікавить, чим і чому схожі й несхожі між собою теплохід та автобус.

Давайте поділимося на дві команди.

Команда «Моряки» буде розповідати про теплохід а ко­манда «Водії» — про автобус.

Команди, добре розгляньте свої види транспорту, обо­в’язково складові частини (на іграшках та картинках). За правильні відповіді на запитання «Чим?» дається жовта фішка, а на запитання «Чому?» — зелена. Перемагає той, у кого збереться найбільше фішок.

Запитання.   

  1. Чим схожі теплохід та автобус?

Вони перевозять людей, у них є двигун, приміщен­ня для пасажирів. Теплохід і автобус — засоби пасажирського транспорту.

  1. Чому вони схожі?

Двигун і приміщення для пасажирів є у теплохода і автобуса, тому що вони возять людей.

  1. Чим несхожі?

(Якщо діти відчувають труднощі, вихователь задає додат­кові запитання).

а) Якої форми теплохід? А автобус? х

б) Які складові частини є у теплохода, а у автобуса немає? [І навпаки).

Теплохід має гострий ніс, палубу, гребний винт, якір, яких немає у автобуса. В автобусі приміщення для пасажирів стоїть на рамі з колесами, а у теплохода — ні. Автобус ще твердою дорогою, а теплохід пливе по воді. Автобус пристосований для перевезення паса­жирів по суші, а теплохід пливе по воді. Автобус — за­сіб наземного транспорту, теплохід — водного.

  1. Чому несхожі (чому в них різні складові частини)?

У теплохода гострий ніс, тому що ним легше розрізати воду. Гребний гвинт не потрібний автобусу, тому що він рухається дорогою завдяки обертанню кояес. У теплохода є якір, бо його можна спустити на дно й зачепитися, щоб стати на місці. Автобус пристосований для суші, а теплохід для води, тому ц» засоби пересування зовні не схожі.

А тепер давайте підведемо підсумок.

Хто був кращим у відповідях: команда «Моряки» чи ко­манда «Водії»?

По закінченню гри вихователь і діти визначають і нагоро­джують значком «Кращий моряк» та «Кращий водій» дітей, які найкраще відповідали на запитання.

Ускладнення. Порівнювати інший транспорт. Наприклад : літак і трамвай.

 

 

 

 

 

 

Старша  група

Дидактична гра :«Що зайве?»

Матеріал : розширювати знання дітей про різні види транспорту: Наземний (пасажирський, вантажний, легковий), повітряний, водяний; правила поведінки в ньому; про електроприлади та правила користування ними. Вчити вмінню розрізняти їстівні та отруйні гриби. Розвивати спостережливість, увагу, пам’ять під час знаходження зайвого предмету. Виховувати обережність, уміння правильно орієнтуватись у непередбачених ситуаціях.

Матеріал : набори великих карток поділених на квадрати з різними зображеннями, серед яких одне зайве. Кружки та квадрати.

Хід гри: В грі беруть участь 5-6 дітей. Кожний з них отримує по одній картці та по п’ять квадратів і одному кружечку. Гравці називають предмети, які зображені на картинці, накривають їх квадратними фішками, а зайвий —  кружечком, аргументуючи свої дії поясненнями.

Виграє той, хто швидше накриє предмети і правильніше розповість про них.

Ускладнення. Вихователь називає правила поводження, а діти накривають ті предмети про який йде мова. Після того як все буде накрито квадратами, діти розповідають який предмет зайвий і чому.

Старша група

Дидактична гра

«Склади дорожній знак»

Мета : вчити дітей по пам’яті складати дорожні знаки, називати їх, визначати їхнє призначення. Розвивати пам’ять, мислення. Виховувати інтерес до правил дорожнього руху.

Матеріал : розрізні дорожні знаки.

Хід гри : в грі можуть приймати участь до 10 дітей. Вихователь роздає дітям конверти з розрізаними на частини знаками. Дитина складає знак пояснює його призначення.

Ускладнення. Грають 3-4 дітей. Хто швидше складе знак і назве його і його призначення, той і виграв.

Старша група

Дидактична гра

«Ми — рятувальники»

Мета : Закріпити знання дітей про небезпечні ситуації в побуті, правильні дії в конкретних ситуаціях. Розвивати увагу. Виховувати співчутливе ставлення до потерпілого

Матеріал : ігрова картка з трьома порожніми віконцями (одне — зверху, два – внизу); картинки, на яких зображені діти в небезпечних ситуаціях; набір карток із зображенням тих дій, які потрібно виконати в тій або іншій ситуації.

Хід гри :

Вихователь на ігрову картку кладе картинку із зображенням небезпечної ситуації. Дитина розглядає її та обирає з карток із зображенням дій дві правильні, послідовно розкладає їх.

Ускладнення. Вихователь кладе картки із зображенням однієї правильної дії. Дитина добирає іншу та картку з зображенням небезпечної ситуації.

Старша  група

Дидактична гра

«Знайди і виклади номер»

Мета : вчити дітей швидко орієнтуватись в екстремальних ситуаціях, визначати екстремальну ситуацію за картиною. Згідно сюжету картини знаходити номер відповідної служби. Розвивати пам’ять, мислення, зорову увагу. Виховувати організованість.

Матеріал : сюжетні картини (пожежа, медична допомога, міліцейська служба, газова аварія та ін.) великого та малого розмірів; конверти з номерами виклику служб.

Хід гри.

В грі приймають участь всі діти. Вихователь роздає дітям конверти, в яких є номери служб. На дошку виставляє картинки, а діти показують номери служб.

Ускладнення. 1. Кожній дитині даються картини, біля яких вони викладають номери.

  1. Вихователь показує номер служби, а діти сюжетні картинки.
  2. Вихователь викладає біля сюжетних картинок неправильно номери служб. Діти повинні виправити помилку.

 

Старша  група

Дидактична гра

«Корисні та шкідливі явища природи»

Мета : закріпити знання дітей про корисні та шкідливі явища природи. Розвивати вміння класифікувати явища. Виховувати інтерес до природи.

Матеріал : ігрові картки (поділена на дві частини) на кожну дитину та набір картинок явищ природи.

 

Хід гри.

Вихователь пропонує дітям розкласти картинки з зображенням явищ природи на своїй  картці : зліва – корисні, справа – шкідливі. Дати назви явищам природи, пояснити користь або небезпеку.

Ускладнення. 1. Поділити на команди, яка команда виконає швидше та й виграє.

  1. Вихователь показує картинки, а діти плескають, якщо явище корисне.

 

 

 

 

 

 

 

 

Старша група

 

Дидактична гра

«Як нам треба всім чинити, щоб з природою дружити»

Мета: закріпити знання дітей про безпеку життєдіяльності у природному середовищі, пов’язану із резонними змінами; про пори року та їхні характерні ознаки; активізувати словник прикметниками та діє­словами; розвивати зв’язне мовлення, зорову увагу, елементи логічного мислення (аналіз, порівняння, класифікацію), уміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Виховувати дбайливе ставлення до природи та до власного здоров’я.

 

Матеріал : чотири великі картки-розгортки різ­них кольорів відповідно офор­млені за порами року. (Біла — зима; синя — весна; зелена — літо; жовта — осінь). Кожна картка згинається вдвоє. На лівій половині наклеєний ар­куш із зеленою рамкою (там будуть розташовані сюжетні картинки із зображенням то­го, що можна робити дітям цієї пори року); на правій — аркуш із червоною рамкою (для сюжетних картинок із зображенням дій, які можуть ушкодити здоров’ю).Сюжетні картинки (усього їх 32 — по 8 для кожної пори року)

Хід гри.

 Варіант 1. Педагог почергово (урозсип) показує дітям сюжетні картинки. Дитина називає зображену пору року і, якщо відповідь правильна, отримує картинку. Якщо вона правильно не назвала пору року, то пропускає хід. Виграє той, у кого збереться найбільше картинок.

Варіант 2. Педагог почергово показує дітям сюжетні картинки. Дитина визначає пору року і складає за картинкою просте речення.

Варіант 3. У грі використовуються й великі картки. Педагог складає просте речення за картинкою, підкреслюючи, що можна робити, а чого ні. Діти визначають пору року й викладають картинки на рамкова-них картках (дозволені дії — зелена рамка; шкідливі для здоров’я — червона). Виграє той, хто швидко й правильно заповнить своє ігрове поле.

Варіант 4. Педагог почергово показує дітям сюжетні картинки. Діти складають за ними прості речення, називають пору року й визначають, чи можна виконувати зображувану дію, а чи ні. Виграє той, хто швидко й правильно заповнить своє ігрове поле.

Варіант 5. Педагог почергово показує дітям сюжетні картинки. Діти придумують складнопідрядні ре­чення, встановлюючи причинно-наслідкові зв’язки, обґрунтовують твердження щодо шкідливості для здо­ров’я зображеної дії. Виграє той, хто швидко й правильно заповнить своє ігрове поле.

 

 

 

Календар постів
Апрель 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
« Мар    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
Випадковий мульт

Return to Top ▲Return to Top ▲