Напрямки роботи логопедичного кабінету КЗ «ДНЗ №46 ВМР»
Головним завданням діяльності вчителів-логопедів є планування і здійснення корекційно-розвиткової роботи з вихованцями які мають недоліки мовленнєвого розвитку.
Завдання вчителя-логопеда в ЗДО:
1. Своєчасне виявлення порушень розвитку мовлення у вихованців.
2. Діагностичне обстеження дітей.
3. Консультативний супровід педагогів ЗДО та батьків, що виховують дітей з вадами мовлення.
4. Подолання порушень усного мовлення та попередження помилок на письмі.
5. Формування фонетико-фонематичної, лексико-граматичної сторін мовлення та зв’язного мовлення.
6. Розвиток артикуляційної, загальної, дрібної моторики та просодики.
ВІКОВІ ПОКАЗНИКИ
МОВЛЕННЄВОГО РОЗВИТКУ ДИТИНИ
Малюки починають оволодівати мовою з самого народження. Чуючи ласкавий мамин голос, вони вже у:
•2-3 місяці пробують відповісти “гулінням”;
•5-6 місяців – починають лепетати;
•8-9 місяців вимовляють перші нескладні слова;
•До кінця першого року життя здорова дитина чітко вимовляє звуки [а], [о], [у], [м], [н], [п], [б], [д], [т], [к], словниковий запас – 5-20 слів;
•1,5-2 роки – дитина починає розмовляти і має знати 100-300 слів, будувати нескладні фрази.
•До 3 років – словниковий запас збільшується в 3-4 рази. Малюк знає назви предметів, охоче розповідає де він був і що він бачив. Вимовляє всі звуки, крім сонорних [л], [р], [р’] і шиплячих [ш], [ж], [ч].
•На 4 році життя – словниковий запас складає 1500-2000 слів, дитина може переказувати казку, описувати враження від прогулянки. Не біда, якщо в цьому віці малюк плутає закінчення і бавить неправильно наголос.
•Вкінці 5 року – дитина повинна чітко вимовляти шиплячі і сонорні звуки, підбирати слова на заданий звук, впізнавати на слух звуки в слові.
Таблиця засвоєння дітьми звуків мови
ВІК ДИТИНИ | ЗВУКИ МОВИ |
Від 1 до 2 років | А, О, Е, М, П, Б |
Від 2 до 3 років | У, І, И, Т, Д, В, Ф, Г, К, Х, Н, Й |
Від 3 до 4 років | С, З, Ц |
Від 4 до 5 років | Ш, Ж, Ч, Щ |
Від 5 до 6 років | Л, Р |