Форма авторизації

postheadericon Методичні рекомендації щодо забезпечення провадження освітнього процесу за допомогою дистанційних технологій

Переваги дистанційної роботи,

або як організувати методичну роботу

в дошкільному закладі віддалено

 

Життя непередбачуване і іноді вносить свої жорсткі корективи, в тому числі і на терена освітянського простору. Відомо, що з 16 березня офіційно всі заклади дошкільної освіти були закриті на карантин через епідемію коронавірусу (COVID-19). Перед нами постали нові виклики, адже працювати у звичному форматі поки що немає можливості. Тож доводиться увімкнути на максимум увесь потенціал роботи онлайн.

Якими нормативними документами 

керуватися на цей період:

 

  • постанова Кабінету Міністрів України «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19» від 11.03.2020 №211, беручи до уваги статтю 32 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб»;
  • Указ Президента України від 13.03.2020 №87/2020 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13.03.2020 року «Про невідкладні заходи щодо забезпечення національної безпеки в умовах спалаху гострої респіраторної хвороби COVID-19 спричиненої коронавірусом SARS-coV-2»
  • наказ МОН від 16.03.2020 року №406 «Про організаційні заходи для запобігання поширенню коронавірусу COVID-19»;
  • лист МОН України від 23.04.2020 р. № 1/9-219 «Щодо організації роботи закладів дошкільної освіти під час карантину»
  • наказ ДО ВМР від 24.04.2020 №149 «Про продовження призупинення освітнього процесу в ЗДО».

Саме в них передбачені організаційні заходи для запобігання поширенню коронавірусу COVID–19 в закладах освіти, що функціонують на території України.
Згідно із частиною другою статті 30 Закону України «Про освіту» заклади освіти, що мають ліцензію на провадження освітньої діяльності, зобов’язані забезпечувати на своїх вебсайтах (у разі їх відсутності – на вебсайтах своїх засновників) відкритий доступ до інформації та документів (освітні програми, що реалізуються в закладі освіти, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою, інша інформація, що оприлюднюється за рішенням закладу освіти або на вимогу законодавства).
Усім освітнім закладам рекомендовано налагодити можливість отримувати освіту та спілкуватись з педагогами за допомогою дистанційних технологій.
Метою дистанційного навчання є надання освітніх послуг шляхом застосування у навчанні сучасних інформаційно-комунікаційних технологій за певними освітніми або освітньо-кваліфікаційними рівнями відповідно до державних стандартів освіти.

Відповідно до частини першої статті 26 Закону України «Про освіту» керівник закладу освіти здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу освіти. Вихователі-методисти несуть відповідальність за організацію освітньої діяльності, запровадження дистанційної роботи закладу дошкільної освіти.
Відповідно до статті 29 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 № 211 та з метою запобігання поширенню коронавірусу COVID-19 в КЗ «ДНЗ №46 ВМР» були створені  накази, відповідно яких визначені повноваження для педагогічних працівників на період карантину:
1. Дистанційна робота вдома педагогічним працівниками  закладу освіти.
2. Упродовж робочого часу, визначеного графіка, працівники зобов’язані:

  • виконувати обов’язки, передбачені трудовим договором;
  • відповідати на дзвінки керівника;
  • перевіряти електронну пошту та оперативно відповідати на листи;
  • організувати та проводити за розпорядженням керівника освітній процес за допомогою дистанційних технологій;
  • складати або корегувати плани роботи, готувати матеріали щодо роботи з батьками (презентації, рекомендації щодо організації розпорядку дня дитини та організації освітньої діяльності) ;
  • писати конспекти занять відповідно до програми розвитку дитини дошкільного віку;
  • викладати матеріал під час Skype-конференцій, Zoom, спілкування у групі по Viber (вайберу), WhatsApp (вотсапу), через електронну пошту, надсилати опитувальники для батьків тощо.

 

Завданням педагогічного колективу ЗДО є внесення змін в планування освітнього процесу, у звязку з карантином та переходом на дистанційну форму взаємодії:
1) Реалізація завдань згідно з планом роботи ЗДО (вихователь-методист скеровує роботу педагогів: надає методичні рекомендації щодо оформлення індивідуальних планів дистанційної роботи);
2) план роботи медперсоналу ЗДО; (сестра медична старша проводить інформування здобувачів освіти та працівників щодо заходів профілактики, проявів хвороби та дій у випадку захворювання);
3) індивідуальні плани дистанційної роботи вихователів, спеціалістів: практичного психолога,  музичного керівника, вчителя-логопеда, які реалізують план роботи закладу з подальшим узгодження з вихователем-методистом.


Які ресурси для самоосвіти  слід використовувати під час дистанційної роботи

Зазначу, що усі зміни в освітньому процесі, впроваджені через карантин, відтепер зібрано на окремому інформаційному ресурсі.

http://mon-covid19.info
Інфоресурс містить ключову інформацію про зміни в роботі дитячих садків. Зокрема, тут розміщено актуальну та корисну інформацію для педагогів – щодо режиму роботи, зарплат, відпустки, атестації, інструментів для дистанційного навчання тощо.
На інфоресурсі також зібрано контакти установ і служб, які стануть у нагоді, якщо потрібно буде уточнити інформацію. У разі змін режиму карантину або ухвалення через нього нових рішень у системі освіти інформація на сайті оновлюватиметься.
Хочу відмітити, що усі редакції професійних журналів Цифрового видавництва MCFR об’єдналися, щоб провести антикризовий онлайн-марафон і підтримати освітянську спільноту в складний час. Завдяки їх злагодженим діям ви маєте можливість постійно підвищувати свою кваліфікацію, аби знати про всі нововведення, інноваційні практики.
Зупинимось на сервісах, які ви можете використовувати під час дистанційної роботи:
електронна пошту та месенджери — щоб спілкуватися з колегами та батьками вихованців;
Google Календар — планувати методичні заходи та власну діяльність;
Google Таблиці — спільно складати перспективний план роботи;
Google Форми — опитувати батьків та педагогів, збирати пропозиції;
Google Диск — ознайомлювати педагогів із необхідними документами, збирати звіти, характеристики тощо;
Google Classroom — організовувати навчання педагогів-початківців.
На допомогу вам стане також сервіс Zoom для відеозв’язку, який дає змогу спілкуватися з колегами, проводити заняття як з дорослими, так і з дітьми.

Переваги сервісу:
встановлюється на мобільні телефони, планшети, комп’ютери;
відкривається за посиланням без установки програми;
забезпечує якісні відео та аудіотрансляції;
дає змогу залучати багато учасників;
має функцію відеозапису зустрічі.
Заручіться підтримкою батьків своїх вихованців і за допомогою Zoom або будь-якого іншого зручного для вас сервісу проведіть для дітей короткі онлайн-заняття. Періодичність та час початку обговоріть заздалегідь, підготуйте демонстраційний матеріал і запросіть учасників.
Щодо практичного використання цих серверів ви мали можливість пройти безкоштовний онлайн-вебінар на платформі Цифрового видавництва МCFR Освіта.

 

 

Чек-лист для вихователів

Насамперед,  педагоги складають індивідуальні плани своєї дистанційної роботи за такими блоками: самоосвіта, робота з дітьми, взаємодія з батьками.
Складаючи індивідуальний план дистанційної роботи  педагоги повинні враховувати:

  • свою тарифікацію — кількість робочих годин на тиждень;
  • специфіку роботи — чи по силах витримати довготривалий статичний вид діяльності за ПК, опанування різних видів програм тощо;розроблені завдання та рекомендації методичної служби закладу;
  • періодичність наповнювання — на який період складати план (на тиждень, два, три).
  • звітність перед керівництвом закладу — по закінченню строку дистанційної роботи, у кінці тижня або наприкінці кожного дня.

На карантині опинилися не лише діти, а й деякі батьки, тому вкрай важливо педагогам закладу дошкільної освіти підтримувати зв’язок із батьками, допомагати їм організувати найкращий садочок у себе вдома. Цілі родини вимушено перебувають удома, цей час можна провести активно, весело та з користю для здоров’я і розвитку дітей.
Використовуючи форми дистанційної взаємодії інформуйте родини вихованців щодо зайнятості дітей у період оголошення карантину. Розробіть рекомендації для родин вихованців щодо зайнятості дітей у період оголошення карантину. Як цікаво та змістовно організувати дозвілля дитини дошкільного віку батькам допоможуть дізнатися матеріали викладені на електронних платформах: електронна пошта, Viber, форуми, чати, веб-сервіси, фейсбук-група «ДНЗ 46» тощо.

Головним завданням педагогів ЗДО під час дистанційної взаємодії з родинами – розміщувати на електронних ресурсах (враховуючи вік дітей, зміст освітньої програми, за якою працює ЗДО): цікаві посилання на корисні сайти, розвивальні завдання, ігри та вправи з різних видів діяльності відповідно до розкладу занять, зазначайте літературу для опрацювання: казки, оповідання, вірші, скоромовки, лічилки, потішки тощо, консультації та поради від інших спеціалістів.
Головне правило для батьків – планувати всі активності варто з урахуванням інтересів дитини, бо для кожного віку вони свої. Налаштуйтеся на зворотний зв’язок. Завдання «в нікуди» виконувати нецікаво. Тому коментуйте виконані вправи, підбадьорюйте та хваліть учасників. Так ви не лише підштовхуватимете їх взаємодіяти, а й зрозумієте рівень активності кожного.
Розмістіть на сайті дитячого садка корисні пам’ятки та рекомендації, як батькам організувати розвиток дітей. Їх також можна надіслати батькам на електронну пошту, у месенджер чи груповий чат тощо. Це не займе багато часу, однак батьки відчують вашу підтримку та небайдужість.
Насамперед дорослі мають організувати свій день так, щоб якнайменше змінити розпорядок дня дитини від розпорядку дня в дитячому закладі. Адже карантин закінчиться і діти повернуться до звичного розміреного життя садочка. І краще, щоб малюку не прийшлося заново до нього привчатися. Батькам потрібно розуміти, що змінилося тільки місце перебування більшої частини дня для дитини, а її діяльність повинна і надалі бути такою, як і була (по можливості), або трішки замінена. Важливо, щоб у неї були чіткі очікування з приводу того, що буде відбуватися протягом дня – коли буде час для ігор, читання і відпочинку. День повинен розпочинатися з гігієнічних процедур, ранкової гімнастики, сніданку. Протягом дня батьки повинні організувати пізнавальну, ігрову, трудову, художньо-продуктивну, самостійну діяльність дитини. Якщо ж це дитина старшого дошкільного віку, то вона більш самостійна і тому контролювати самостійну діяльність не обов’язково, а з малюками молодшого дошкільного віку потрібна допомога.
Ось декілька цікавих порад для батьків:

Пізнавальну діяльність можна організувати як до обіду, так і після денного сну. Вихователі садочка повинні проконсультувати батьків за якою програмою працює садочок, де чітко вказані вікові особливості відповідного віку та знання з кожної освітньої лінії, які повинна отримати дитина, відповідно до вікової категорії. Цим самим батьки можуть зорієнтуватися на те, що вже знає їхня дитина і чому її ще потрібно навчити. Так, це може бути складно, бо існують різні форми та методи роботи з дошкільнятами. Але не обов’язково в домашніх умовах дотримуватися всього цього. Головне – в доступній для дитини формі пояснити матеріал, дати змогу закріпити в практичних вправах (якщо це необхідно). Бажано використовувати наочний матеріал. На допомогу прийдуть інформаційні технології. З підручного матеріалу можна виготовити наочність (матеріали для лічби, геометричні фігури, цифри та літери тощо). На час карантину з дітьми батьки, ймовірно, не зможуть працювати на тому ж рівні, що раніше. І діти не зможуть вчитись так само ефективно, як за звичайних умов. Це певний період, який мине і до якого варто адаптуватись. Карантин потрібно пережити, й далі буде по-іншому.
Трудова діяльність. Діти старшого дошкільного віку дуже люблять допомагати батькам, тож використовуйте їхнє бажання. Таким чином ви не лише весело проведете час, але й зможете прищепити малечі необхідний об’єм тих навичок та вмінь, які знадобляться у майбутньому. У старшому дошкільному віці у дітей з’являється почуття відповідальності за свою роботу, а також новий мотив діяльності — зробити для інших. Дитина проявляє ініціативу, у неї з’являється об’єктивна самооцінка. У цей період діти навчаються працювати разом, розподіляти між собою обов’язки, домовлятися, здійснювати дії так, щоб інший міг їх успішно продовжувати. Залучати дітей до побутової праці важливо, бо під час такої діяльності між дитиною і дорослим встановлюються стосунки реальної взаємодопомоги, координації дій, розподілу обов’язків. Зароджуючись у дошкільному віці, ці стосунки розвиваються й надалі.
Так, дітей цього віку можна залучити до приготування їжі. Заведіть традицію випікати пироги або ж влаштуйте домашнє свято вареників чи навчіть робити смузі. А приготування піци може зайняти всю родину на декілька годин.
Давайте малечі завдання, які вона може виконати відповідно до свого розвитку: витерти пил, полити квіти, прибрати речі на місце.
Запропонуйте дитині посадити город на підвіконні. Згадайте про популярний нині “мікрогрін”. Але починати можна із найпростішого: проростити квасолю, зернятко-кісточку авокадо чи фініка. Навіть вирощування зеленої цибулі на підвіконні, із заповненням “щоденника спостережень за рослиною”, для сучасної дитини може перетворитися у захоплюючу гру. А як щодо того, аби проростити розсаду помідора чи капусти, яку після завершення карантину можна висадити в грунт, а згодом – смакувати плодами праці.
Ігрова діяльність. Гра завжди бажана для дитини. Вона створює позитивне емоційне тло, на якому всі психічні процеси протікають активно. Ігрова діяльність сприяє і розвитку в дитини навичок, необхідних для самообслуговування й надання допомоги дорослим. Наприклад, у різних сюжетно-рольових іграх дитина має змогу багаторазово моделювати й закріплювати послідовність прибирання, прання, прийому їжі, одягання й роздягання (ляльки) тощо. З 3-х років діти обожнюють сюжетно-рольові ігри. Ви можете придбати валізу лікаря або ж взяти шприц (без голки) чи тонометр з домашньої аптечки. Нехай дитина встановить вам діагноз та призначить лікування. Або ж нехай ваша малеча перевтілиться у вчителя майбутнього. Дайте їй блокнот, куди вона вноситиме результати оцінювання, змайструйте указку.
Художньо-продуктивна діяльність. У різних видах художньо-продуктивної діяльності формується незалежність дитини від дорослого, прагнення до пошуку адекватних засобів самовираження. Дошкільники мають змогу втілити свої задуми та реалізувати творчі здібності.

Ось декілька ідей:
У цьому віці дітей також можна зацікавити створенням сенсорної коробки, але вже тематичної. Зробіть із картону будиночок фермера, стайню, обнесіть територію парканом із гілочок чи паличок з-під морозива. Помістіть фігурки тварин і забудьте про дитину на півгодини. Якщо ж у вас є іграшки полярних тварин, то у звичайному домашньому тазу можна створити навіть північ – із кригою та штучним снігом.
Дошкільнята обожнюють дізнаватись щось нове та експериментувати. Нерідко для видовищних досліджень вам знадобиться лише сода, крохмаль, рідина для миття посуду та піна для гоління.
Разом з малечею ви можете створити кольоровий дощ. Для цього у прозору ємність налийте воду, на поверхню вичавіть піну для гоління. Це будуть ваші хмари. Потім за допомогою піпетки капніть кілька крапель води, пофарбованої аквареллю чи гуашшю. Зачекайте кілька хвилин і подивіться, як з хмари з’являться перші краплини дощу.
Створіть паперові пуп’янки. Для цього з кольорового паперу виріжте квіти з довгими пелюстками. Загніть пелюстки усередину, аби вийшов пуп’янок квітки. У ємність з водою покладіть квіти. І насолоджуйтесь тим, як за кілька секунд, прямо на ваших очах розквітнуть паперові квіти. Можна зробити цілий квітковий сад або ставок.
Створіть зірки із сірників. Для цього візьміть 5 сірників, зламайте їх посередині та складіть у формі сніжинки. Середину фігури окропіть декількома краплями води. За декілька хвилин звичайні дерев’яні сірники утворять форму зірки.
Зайняти дитину можна й орігамі. Знайдіть в мережі схеми, дайте дитині набір кольорового паперу і спробуйте скласти його. Почніть з простих фігурок тварин, наприклад, песика чи рибки. Створення таких поробок розвиває посидючість, моторику, просторове мислення та художній смак.
Ідеї, як цікаво та змістовно організувати дозвілля дитини дошкільного віку можна ознайомитися тут:
https://childdevelop.com.ua/
https://besmart.study/
http://www.child-thinking.com.ua/
http://detsky-mir.com/
https://kazky.org.ua/
Це наше і це твоє – YouTube
https://www.manamonster.com/uk
http://igraem.pro/
http://www.raskraska.com/
http://www.doshkolniki.com/
https://childdevelop.com.ua/worksheets/tag-detsad/
Рухова діяльність. Перебуваючи вдома на карантині, можна більше часу приділити дітям і навчити їх (та й себе) гарним звичкам. Заняття фізичними вправами – одна з них. Діти звикли багато рухатися – врешті-решт, це їм просто необхідно! Їм потрібно шуміти, бігати, стрибати і таке інше. Це можна робити як вдома, так і на вулиці.Обов’язково робіть з дитиною зарядку та руханки! У мережі можна знайти багато прикладів вправ для занять з дітьми. Є навіть веселі танцювальні вправи для дуже енергійних (як на англомовному ютуб-каналі.

На карантині опинилися й батьки, що виховують дітей з особливими освітніми потребами дошкільного віку. Використання Facebook: сторінки інклюзивно-ресурсних центрів (там батьки можуть знайти контактні телефони та електронні пошти для зв’язку зі спеціалістами ІРЦ, домовитися про онлайн-консультацію та отримати рекомендації як записатися на комплексне оцінювання після виходу з карантину).
Наголошую, що для дитини з особливими освітніми потребами має бути розроблена індивідуальна програма розвитку, яку створює і відстежує команда психолого-педагогічного супроводу закладу. Батьки можуть здійснювати онлайн-зв’язок для отримання консультації та рекомендацій щодо організації навчання вдома.
Ще раз наголошую: всі спеціалісти (музичні керівники, інструктори фізкультури, вчителі-логопеди) складають також індивідуальні плани своєї дистанційної роботи за такими блоками: самоосвіта, робота з дітьми, взаємодія з батьками.

Чек-лист для музичних керівників

Перелік рекомендованих ресурсів, які можна використати як інструменти самоосвіти:
Презентація для дітей від 2-х років «Звуки музичних інструментів» (у двох частинах) на каналі «Умачка» youtube.com/watch?v=16xkBg1AmrE
Розвивальний мультфільм про музичні інструменти із завданнями на каналі  BestForKids HYPERLINK

Музично-дидактична гра «Впізнай музичний інсрумент» на каналі Вероніки Кайдалової
Театр
Види лялькових театрів для дітей на каналі «Музичний розвивайлик»
youtube.com/watch?v=1f2TQeTIMAk
Види театру та Театр тіней від Фіксиків yutube.com/watch?v=jOLElhj06Vs

Чек-лист для інструкторів фізкультури

1111111111

Перебуваючи вдома на карантині, можна більше часу приділити дітям і навчити їх (та й себе) гарним звичкам. Заняття фізичними вправами – одна з них.
Діти звикли багато рухатися – врешті-решт, це їм просто необхідно! Їм потрібно шуміти, бігати, стрибати і таке інше. Зниження рухової активності порушує процеси нормального розвитку. Всі види руху – одна з найважливіших потреб зростаючого організму.
У фізичному вихованні дітей в сім’ї можуть бути використані різні форми занять фізичними вправами — від простих (ранкова гімнастика) до складних (тренування в окремому виді спорту).

Можна рекомендувати такі форми занять фізичними вправами дітей у сім’ї:

  • ранкова зарядка – найефективніший спосіб розігнати нічну дрімоту і млявість, підготувати організм до денного пильнування.
    веселі руханки упродовж дня;
  • заняття з фізкультури;
  • самостійні тренувальні заняття на тренажерах;
  • участь у змаганнях з перешкодами, які можна влаштувати із підручних матеріалів (у нагоді стануть меблі, предмети побуту) ;
  • процедури для загартування;
  • рухливі і спортивні ігри;
  • оздоровчі технології (самомасажі, дихальна гімнастика, гімнастика для очей, вправи на профілактику плоскостопості та порушень постави);
  • інноваційні оздоровчі технології (нейробіка – синхронізація роботи обох півкуль головного мозку), проприоцепція -розвиток координації рухів).
  • Перелік рекомендованих ресурсів, які можна використати як інструменти самоосвіти:
    Фейсбук-групи “Фізичне виховання дошкільників”, “Дзига. Фізкультура та навчання дошкільнят”
    https://mamovediya.com.ua/fizkultura-u-zhytti-dytyny
    https://www.youtube.com/playlist?list=PLElG6fwk_ 0UmWfbppU9Y_Qp8kOGDOvfDs
    https://www.youtube.com/playlist?list= PL5E8LrSI9SmQRg1xyxpIMuHn7yc059j5G

Чек-лист для вчителів-логопедів

Дистанційно-інтерактивні форми співпраці вчителя-логопеда з батьками та вихованцями можна реалізовувати за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій, які сприяють формуванню їх інформаційно-цифрової компетентності та підвищенню результативності корекційно-розвиткового процесу в логопедичній практиці .
Дистанційні форми роботи вчителя-логопеда з батьками та вихованцями з використанням інформаційно-комунікаційних технологій: тематичний блог (сайт), електронна пошта, соціальні мережі, відео конференції, онлайн-консультації, форум, чат тощо. Ці дистанційно-інтерактивні форми роботи ґрунтуються на таких основних принципах взаємодії: один до одного (за формою і змістом наближене до індивідуальної консультації), один до багатьох (співпраця вчителя-логопеда одразу з багатьма батьками чи педагогами відповідно до спланованого графіку), багато до багатьох (обмін знаннями, досвідом і враженнями між усіма учасниками корекційно-розвиткового процесу).

Перелік рекомендованих ресурсів, які можна використати як інструменти самоосвіти:
Клуб професійних логопедів:
https://www.logoclub.com.ua
Логопеди-новатори ( авторські розробки та матеріали:
http://www.facebook.com › groups › logopedu.novatoru
Логопед+Сайт для тих, кого цікавить логопедія:
http://innagidkih.ucoz.com/load/
Вебінари та конференції, публікації
Всеосвіта : https//vseosvita.ua
Юлія Рібцун. Авторський сайт http://logoped.in.ua/

Серед запропонованих ресурсів знайдете і канали творчих педагогів — закордонних та українських, — які діляться своїми практичними знахідками щодо ефективного та цікавого розвитку дітей. Сподіваюся, рекомендації стануть вам у нагоді, і робота під час карантину не перетвориться на безглузду втрату часу.

◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊

 

Пам’ятка для вихователів

«Особливості використання народних рухливих ігор із словесним супроводом»

  • Народні ігри можна класифікувати за такими групами: дидактичні, рухливі з обмеженим мовленнєвим текстом, рухливі хороводні ігри,  ігри мовленнєвої спрямованості, обрядові та звичаєві ігри; ігри історичної спрямованості;  ігри з відображенням трудових процесів та побуту народу.
  • Народні ігри гуртові, вони об’єднують від 10-ти до 20-ти і більше дітей, їх структурна особливість дозволяє об’єднати всіх бажаючих грати.
  • Народні ігри можуть проводитись у будь-якій обстановці: у помешканні й на галявині, на подвір’ї, на луках і на річці.
  • Добираючи ігри, слід враховувати вік дітей, чітко визначати мету кожної гри.
  •      З дітьми раннього віку (перший, другий рік життя) використовують переважно індивідуальні ігри – забавлянки (чи з двома-трьома дітьми).
  • З дітьми третього року життя народні ігри можна проводити на прогулянці з невеликою групою в 5—6 чоловік. Текст слів в іграх простий, це переважно заклички: «Дощику-дощику», «Вода холодная», «Зозулю-ковулю», «Вийди, вийди сонечко».
  • У другій молодшій групі (четвертий рік життя) дітям доступні рухливі хороводні ігри: «Курочка-чубарочка», «Кізонька», «Де ж наші ручки?», «Качечка».
  • Дітям п’ятого року життя доступні й складніші хороводні ігри з текстом для співу: «Галя по садочку ходила…», «Калина», «Я лисичка, я сестричка», «Ой у перепілки…», «Жили у бабусі…».
  • Народні ігри для дітей старшого дошкільного віку можна поділити на кілька груп. До першої групи належать рухливі ігри з текстом-діалогом: «Кози», «Панас», «Чорне – біле», «Гуси», «У гусей», «Жмурки», «Квочка», «Крук», «Сірий кіт», «Залізний ключ» та ін.

До другої групи належать хороводні ігри зі співом. Текст цих ігор ознайомлює дітей з трудовими процесами, із звичаями українського народу. Це такі ігри, як «Соловейко-сватку», «А ми просо сіяли, сіяли…», «Мак», «Задумала бабусенька» та ін.

Наступну групу становлять ігри розважального характеру, в яких відбито народні звичаї. Це ігри: «Гілочка», «Чий вінок кращий?», «Ходить Гарбуз по городі», «Як у нас біля воріт», «Ой є в лісі калина», «Ой на горі жито» та ін.

  • Чимало народних ігор стануть у пригоді вихователю для закріплення звуковимови, звуконаслідування. Серед них: «У волосянку», «Рядки», «Гуси», «Ку-ку, ку-ку, птичко мала», «Прослужив я в пана рік», «Задумала бабусенька», «Довгоносий журавель» та ін. Наприклад, із старшими дітьми для виправляння у вимові голосних звуків та регулювання сили голосу можна запропонувати їм гру «У волосянку».
  • Народній грі можна присвятити й окреме заняття: пояснити значення професій, про які йдеться у тексті гри, заучити текст гри, розподілити ролі, проказати діалог, а потім уже грати.
  • Народні хороводні ігри проводяться в ранкові години, на прогулянці, в другій половині дня. Вони також входять до складу занять з усіх розділів програми, ними бажано закінчувати заняття для піднесення емоційного тонусу дитини. Без хороводних ігор не може обійтись жодне народне свято чи розвага.

                                                                                                    

Календар постів
Апрель 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
« Мар    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
Випадковий мульт

Return to Top ▲Return to Top ▲