Форма авторизації

postheadericon Логопедичний масаж в домашніх умовах

Мовлення дітей з синдромом Дауна має свої особливості. Практично у всіх дітей мовлення має дефекти звуковимови, аграматизми і небагатий словниковий запас.Логокоррекціонна робота з ними відрізняється дуже тривалим періодом автоматизації звуків у зв’язному мовленні. Дитина може правильно вимовляти окреме слово, називаючи предмет або дію, але в мовному потоці пропускати і спотворювати звуки, переставляти склади. Деякі діти з синдромом Дауна, незважаючи на те, що починають говорити пізніше загальноприйнятих термінів, тобто після трьох років, самостійно опановують мовленням. Зазвичай вони мають проблеми з артикуляцією, але, тим не менш, можуть легко спілкуватися з оточуючими. Частина дітей вимагає невідкладної логопедичної допомоги і поступово опановує те, чого їх навчають. А певний, чималий, відсоток «сонячних» дітей залишаються мовчунами. Діти з синдромом Дауна такі різні в своєму мовленнєвому розвитку, тому що синдром Дауна — це не логопедичний діагноз, а набір різних симптомів, в тому числі і мовних. При синдромі Дауна можна зустріти такі мовні діагнози, як:

системне недорозвинення мовлення, обумовлене зниженим інтелектом;

 загальне недорозвинення мовлення, обумовлене дизартрією, алалією, ЗПР, заїканням, педагогічною занедбаністю.

   Логопед зі свого боку робить все необхідне для покращення мовлення дитини з синдромом Дауна, але цей результат можна поліпшити, залучивши до співпраці небайдужих батьків. Їх можна долучити до проведення простого логопедичного масажу вдома для закріплення корекційного ефекту.  Справа в тому, що анатомічні особливості будови артикуляційного апарату, такі як високе, вузьке аркоподібне піднебіння; особливості прорізування зубів; відкритий прикус; маленька, вужча, ніж зазвичай, верхня щелепа; відносно завеликий язик  та  фізіологічні фактори, що пов’язані з вродженими особливостями дитини з синдромом Дауна,  впливають на якість артикуляції. Дитина не відчуіває положення язика в ротовій порожнині, не може чітко виконувати артикуляційні рухи язиком і губами, внаслідок підвищеного або зниженого  м’язового тонусу, їй важко прийняти артикуляційний уклад, або переключитись на інший.  Дитина потребує допомоги і підтримки з боку зацікавлених, люблячих дорослих.

   Матуся може виконувати масаж язика дитини під знайому забавлянку. Замість логопедичних зондів можна використовувати стерильну вушну паличку. Спочатку виконувати  ковзаючі масажні рухи зверху-вниз і зліва-направо , потім натискання з похитуванням  і легким погойдуванням . Напрямок рухів, відповідно до сюжету, змінюється: зліва-направо,  зверху-вниз, від середньої лінії  язика — «ялинкою» або по діагоналі. Після масажу можна запропонувати дитині артикуляційні і дихальні вправи:  замісити тісто, почистити зубки, побігти на вулицю і погойдатися на гойдалці та гірці, проскакати на коні. В кінці рівномірно подихати, заспокоїтись і посміхнутись один одному.

 

Забавлянка для дитячого масажу українською мовою

Прекрасний переспів від Мирослави Кім

   Рейки, рейки, шпали, шпали…

                      Їхав поїзд із Полтави

Ось віконце відчинилось-

                        Горошинки покотились.

Йшли курчата, ціпу-ціпу

                       Дзьобали собі на втіху.

А за ними гусенята

                        Теж пощипують завзято.

Далі йшла сім’я слонів,

                         Тупали, аж гай шумів!

От директор молодець-

                       Стіл поставив і стілець

та друкує на машинці 

                     лист малесенькій дитинці:

    «Люба доню!(любий синку) Рідна пташко!

                          Висилаю жовту чашку,

В неї сонячні бочки

 

                         і на деньці крапочки»

Блог вчителя-логопеда Світлани Авдєєвої

Календар постів
Май 2019
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
« Апр    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
Випадковий мульт

Return to Top ▲Return to Top ▲